شارکده به گزارش ایمنا محمود محمودزاده با تاکید بر اینکه عملیات زیرسازی این پروژه ملی در استان اصفهان و قم با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسیده است، اظهار داشت: عملیات ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده انتهای پروژه ملی قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران در شهر اصفهان در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود...

وی نقش این پروژه ملی را در توسعه اقتصاد و ارتباط سریع اصفهان با تهران مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم تا سال ۹۵ این پروژه به بهره‌برداری برسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: مسافت زمانی سفر این قطار کمتر از دو ساعت است. 

پروژه‌های مسکن مهر اصفهان ۲۱۶ هزار واحد/ بالاترین آمار بعد از پایتخت 

وی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر استان اصفهان، اظهار کرد: پروژه مسکن مهر این استان با ۲۱۶ هزار واحد بعد از تهران بالاترین آمار در سطح کشور است. 

محمودزاده تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ هزار واحد روستایی و ۲۵ هزار واحد شهری و مابقی در سه دسته شهرهای جدید، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تقسیم‌بندی شده است. 

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از پروژه مسکن مهر استان محقق شده است، گفت: این استان دارای رتبه نخست در تحویل مسکن مهر کشور است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عمده مشکلات مسکن مهر را در شهرهای جدید از جمله شهر جدید فولادشهر خدمات روبنایی و زیربنایی عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم طی جلساتی که با مسئولان استان و مصوباتی که برای تامین اعتبار این خدمات صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد تحویل مابقی واحدها به متقاضیان در این شهر باشیم. 

تحویل پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر اصفهان در نیمه اول سال ۹۴ 

وی تاکید کرد: باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر استان اصفهان در نیمه اول سال ۹۴ تحویل متقاضیان می‌شود. 

بهره‌برداری ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان 

محمودزاده به فعالیت‌های بخش راه اشاره کرد و گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مجاورت با ۹ استان بیشترین درصد ترافیک حمل و نقل بار و مسافر را داراست. 

وی مهمترین اهداف این اداره کل را توسعه شبکه راهی و افزایش ضریب ایمنی عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش ساخت راه با توجه به مشکلات اعتباری با تلاش تمام همکاران و پیمانکاران حدود ۳۰۰ کیلومتر راه مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این امر رکورد بی‌سابقه‌ای در توسعه شبکه راهی استان اصفهان بوده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرای ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های استان اصفهان خبر داد و افزود: در این راه‌ها نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و گاردریل در حال اجراست. 

کاهش ۴۰ درصدی آمار تلفات جاده‌ای با تدوین کامل سند ایمنی راه‌ها 

وی ‌تصریح کرد: در بخش ایمنی با تدوین سند ایمنی راه‌ها برای نخستین ‌بار در کشور براساس این سند به عنوان یک ابتکار و نوآوری، بیشتر شهرستان‌های استان اصفهان دارای سند ایمنی هستند که در هر شهرستان به تفکیک راه‌های اصلی- فرعی- روستایی و شریانی تعداد ۴ سند ایمنی تهیه و تدوین شده است. 

محمودزاده از شناسایی نقاط پرحادثه استان خبر داد و گفت: براساس سند ایمنی و نقشه تصادفات نقاط پرحادثه و کمبودها در سطح جاده‌های استان شناسایی و تبدیل به نقشه هوشمند شده که براساس آن نقاط مورد نظر نسبت به اولویت در حال اصلاح است. 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن کامل این سند حدود ۴۰ درصد آمار تلفات را کاهش دهیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای را ناشی از خطای انسانی دانست و افزود: حدود ۵۰ درصد از تصادفات استان ناشی از خواب‌آلودگی و در نتیجه واژگونی خودرو است و تنها ۱۵ درصد تلفات مربوط به نقاط پرحادثه گزارش شده که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.