پس از 14 سال و در واقع با آمار دقیق تر پس از 20 سال بالاخره فاز اول خط یک مترو اصفهان با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید. این در حالی است که هنوز تا پایان بهره برداری 40 کیلیومتر دیگر باقی مانده است...
فاز اول خط یک متروی اصفهان (خط شمال به جنوب) با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و مسئولان استانی و شهری به صورت رسمی راه اندازی شد.
گفتنی است فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان از شهرک قدس، خیابان امام خمینی(ره) و محله عاشقآباد اصفهان آغاز و پس از گذراندن خیابانهای بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران و شهید باهنر به میدان شهدا ادامه مییابد.
در ابتدای راهاندازی خط یک قطار شهری حرکت واگنها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهرهبرداری میشود اما پس از مدت یک ماه این زمان افزایش پیدا خواهد کرد و مدت زمان فاصله بین حرکت قطار از نیم ساعت به 10 دقیقه کاهش پیدا میکند. (ایمنا)
رسول زرگرپور, در مراسم افتتاح فاز نخست متروی اصفهان، پروژه قطار شهری اصفهان را پروژهای مهم برای مردم این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: نمیدانم چرا گفته میشود که پس از 14 سال امروز شاهد افتتاح مترو اصفهان هستیم چراکه بنده در سال 74 به عنوان معاون عمرانی وزارت کشور مجوز این مترو را صادر کردم و در حقیقت پس از 20 سال متروی اصفهان افتتاح میشود.
استاندار اصفهان ادامه داد: فرض کنید دو سال دیگر و در سال 96 دو ایستگاه میدان امام حسین و انقلاب نیز به بهرهبرداری برسد و طول خط متروی اصفهان به 20 کیلومتر برسد؛ این یعنی در هر سال تنها یک کیلومتر پیشرفت کار داشتهایم.
وی اظهار داشت: زمانی که 20 کیلومتر از متروی اصفهان به بهرهبرداری برسد 40 کیلومتر دیگر باقی خواهند ماند و آیا معنی آن این است که مردم اصفهان 40 سال دیگر باید صبر کنند؟
زرگرپور با تأکید بر اینکه باید شیوه و برنامه و رویکرد خود را در بحث مترو عوض کنیم افزود: باید بهگونهای عمل کنیم که سالانه حداقل 5 تا 6 کیلومتر از خط مترو را راهاندازی کنیم.
استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید موانع موجود در این مسیر برداشته شود اظهار داشت: با این روند باید برای تکمیل ادامه مترو در اصفهان 40 سال دیگر نیز صبر کنیم چیزی که اصلاً امکان ندارد و به همین دلیل باید به سمت رویکردی دیگر برویم.
وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم پرداخت سهم دولت افزود: بر اساس اطلاعاتی که سازمان مترو منتشر کرده است تاکنون یکهزار و 300 میلیارد تومان برای مترو هزینه شده است که از این مقدار 755 میلیارد تومان آن را دولت و بیش از 500 میلیارد تومان را نیز شهرداری پرداخت کرده است که حدود 60 درصد به 40 درصد میشود و این در حالی است که سهم دولت و شهرداری هرکدام 50 درصد است.
زرگرپور تأکید کرد: باید حتماً سالانه 5 تا 6 کیلومتر از مترو افتتاح شود چیزی که ظرفیت آن در استان وجود دارد. (tnews)
با این حال بالاخره سوت قطار شهری به گوش اصفهانی ها رسید صدایی که مدت زیادی است شهروندان را به انتظار گذاشته بود...
نظرات خود را در این باره برای ما بنویسید....