ورزشگاه آرنا پانتانال یکی از ورزشگاههای میزبان در جام جهانی برزیل است که با چوب ساخته شده است. این ورزشگاه که به ورزشگاه سبز در برزیل مشهور است نماد احترام به محیط زیست است.

فوتبال بخش مهمی در فرهنگ برزیلی است، مخصوصاً در شهر کویابا. از سال ۱۹۶۷ مسابقات فوتبال در شهر کویابا در ورزشگاه خوزه فراگلی برگزار می‌گردید. ماه می سال ۲۰۱۰ ساخت ورزشگاه برای میزبانی در جام جهانی ۲۰۱۴ آغاز شد. 

ورزشگاه آرنا پانتانال ورزشگاهی چند منظوره در شهر کویابا می‌باشد که ۴۲٬۹۶۸ نفرظرفیت دارد. هزینه ساخت آن (۲۱۰ میلیون دلار آمریکا) تخمین زده شده است. 

ورزشگاه جدید آرنا پانتانال در شهرکویابا برای میزبانی چهار مسابقه جام جهانی ۲۰۱۴ در نظر گرفته شده است. 

بازی‌هایی که در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد: شیلی - استرالیا، روسیه - کره جنوبی، نیجریه - بوسنی و هرزگوین و ژاپن -کلمیبا 

 

شهر کویابا یک الگو برای رعایت موارد بازیافت منابع و استفاده صحیح می‌باشد. همین امر باعث شده که ورزشگاه پانتانال را سازگار با محیط زیست بسازند به طوری که در ساخت آن بطور آگاهانه از چوب استفاده شده است و ضایعات تولید شده در جریان ساخت بازیافت شده و مجدد در ساخت پروژه به کار گرفته می‌شود، خاک و هوای ورزشگاه بطور مرتب کنترل می‌شود. به همین دلیل برزیلی‌ها به این استادیوم بزرگ سبز می‌گویند. استادیوم که نماد محیط زیست و احترام به آن است.

پانتانال پس از جام جهانی قابلیت تغییر ابعاد را دارد و به دلیل آنکه بصورت چند بخشی طراحی شده، می‌تواند کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از شرایط کنونی اش شود. 

 

این ورزشگاه که در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت شده مخصوص جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ طراحی شده است و ۴۲٬۹۶۸ نفر ظرفیت دارد.

 

نام کامل ورزشگاه آرنا پانتانال
موقعیت کویابا، برزیل
شروع به ساخت مه ۲۰۱۰
نوع زمین چمن
هزینه ساخت ۴۲۰ میلیون رئال
(۲۱۰ میلیون دلار آمریکا)
ظرفیت ۴۲٬۹۶۸

 

 

   

   
   
   

 

نظر شما درباره ی این ورزشگاه و معماریش چیه؟ به نظرتون چه دلیلی بر ساخت ورزشگاهی برپایه ی اصول محیط زیست بوده ؟ آیا این نماد میتواند الگویی برای دیگر کشورها باشد؟ نظرات خودتون را برای ما بنویسید.

 

imna

jamnews

wikipedia