شهر نیویورک از دید پرنده

ابرشهر نیویورک با مساحت 11،327 کیلومتر مربع، وسیعترین شهر جهان است. در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین‌ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌توان به تنهایی آنرا با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمانخراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهرهای دنیا داراست.برج آزادی، اولین بنایی خواهد بود که در مکان مرکز تجارت جهانی نیویورک ساخته خواهد شد. گفته می‌شود تا سال ۲۰۱۲ ساخت این بنا به اتمام خواهد رسید. مطابق آمار سال 2007 نیویورک با احتساب حومه جمعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر دارد. قطار شهری نیویورک که در سال1904افتتاح شد، طولانی‌ترین خط متروی جهان است

کلان‌شهر نیویورک (New York) از پنج بخش (Borough) مهم و تاریخی به نام‌های منهتن، بروکلین، کوینز، برانکس و استاتن آیلند تشکیل شده است.

پنج بخش کلان شهر نیویورک عبارت‌اند از:1: منهتن 2: بروکلین 3: کوینز 4: برانکس 5: استاتن آیلند

منهتن

از بخش‌های پنج‌گانه شهر نیویورک میباشد که به صورت شبه جزیره‌ای در شهر نیویورک قرار دارد و مهم‌ترین مراکز تجاری و اقتصادی ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده‌است. از لحاظ تراکم جمعیت، منهتن متراکم‌ ترین نقطه آمریکا با ۲۵٬۸۴۶ نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد. سازمان ملل متحد و بازار بورس نیویورک در این قسمت قرار دارند.

مجسمه آزادی که شاید مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا باشد و در سال ۱۸۸۶ به منظور خوش‌آمدگویی به تازه‌واردان و مهاجران ساخته شد نیز در منطقه منهتن قرار دارد.

ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی که در حملات یازدهم سپتامبر فرو ریختند، در قسمت جنوب غربی این منطقه قرار داشتند. هم اکنون در محل آن‌ها ساختمان‌های جدیدی به همراه یک بنای یادبود و «مرکز بین‌المللی آزادی» در حال احداث می‌باشد.منهتن: Manhattan

بروکلین

 یکی از قدیمی‌ترین محلات شهری شهر نیویورک و همچنین پر جمعیت‌ترین بخش در کلان‌شهر نیویورک و چهارمین منطقه پرجمعیت ایالات متحده آمریکا با جمعیتی بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر جمعیت است. محله بروکلین در بخش کینگز قرار دارد

بروکلین :Brooklyn

کوینز

کوینز:Queens یکی از مناطق پنج گانه شهر نیویورک و از لحاظ مساحت بزرگ‌ترین بخش از بخش‌های پنج گانه کلان شهر نیویورک است. دو فرودگاه بزرگ شهر نیویورک در بخش کوینز قرار دارند

منطقه کوینز از لحاظ آماری دارای بیشترین جمعیت مهاجر در سرتاسر ایالات متحده آمریکا است. تقریباً ۴۴% سکنه کوینز مهاجرین رنگین پوست از نقاط مختلف جهان هستند

برانکس

برانکس:The Bronx  در شمالی‌ترین منطقه شهر نیویورک و در شمال بخش منهتن قرار دارد. بخش برانکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر نیویورک است

استاتن آیلند

استاتن آیلند: Staten Island  .جزیره‌ای است که در جنوبی‌ترین ناحیه شهر نیویورک و در بخش ریچموند قرار دارد

 

آغاز جنگ جهانی دوم مقدمات رشد همه جانبه نیویورک را فراهم کرد، در پی ممنوعیت آفرینش‌های هنری در کشورهای دیکتاتوری اروپایی هنرمندان به سمت غرب گریختند، این مهاجرت اجباری موقعیت مناسبی را برای انتقال مرکز هنری از پاریس به شهر نیویورک فراهم کرد، موقعیتی که تسلط قاطع ایالات متحده را تا اواخر دهه ۱۹۷۰ بر جریانات عمده هنری حفظ کرد ، جنگ دوم بین‌الملل و خرابی‌های گسترده در سراسر اروپا منجر به جذب سرمایه‌های جدید و سرگردان و نیروی کار فراوان به این شهر

شد عاملی که به توسعه اقتصادی و رونق صنایع و کارخانجات نیویورک انجامید، در سال ۱۹۵۲ و با احداث مقر دائمی سازمان ملل متحد در نیویورک این شهر عملاً به مهم‌ترین شهر در عرصه دیپلماسی بین‌المللی تبدیل شد.

در سال‌های بعد نیز این شهر شاهد اتفاقاتی تاریخ ساز بود، نیویورک و برج‌های تجارت جهانی مهم‌ترین اهداف حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ بودند، واقعه‌ای که در سال‌های بعد نیز تاثیرات خود را بر مناسبات جهانی نشان داد.

مترو

مترو و یا قطار شهری نیویورک (به انگلیسی: New York City Subway) سامانه قطارهای شهری کلان‌شهر نیویورک است. متروی نیویورک با داشتن ۲۶ خط فعال، ۴۶۲ ایستگاه و مسیری به طول ۱۳۵۵ کیلومتر، یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. متروی نیویورک از نظر تعداد مسافر جابجا شده پس از متروهای شهری توکیو، مسکو و سئول در ردهٔ چهارم جهانی قرار دارد.

متروی شهری نیویورک جزو معدود قطارهای شهری در جهان است که بصورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای سال و بدون تعطیلی به ارایه خدمات و سرویس‌دهی می‌پردازد.

قطار شهری نیویورک در تمامی نقاط بخش‌های شهر نیویورک از جمله منهتن، بروکلین، کوینز، برانکس و استاتن آیلند دارای ایستگاه‌های متعددی است.

خطوط و مسیرها

  خطوط مسیرها
1 Broadway-7th Avenue Local Van Cortlandt Park-242 Street ↔ South Ferry
2 7th Avenue Express Wakefield-241 Street ↔ Brooklyn College-Flatbush Avenue
3 7th Avenue Express Harlem-148 Street-Lenox Terminal ↔ New Lots Avenue
4 Lexington Avenue Express Woodlawn ↔ Utica Avenue/New Lots Avenue
5 Lexington Avenue Express Eastchester-Dyre Avenue /Nereid Av-White Plains Rd ↔ Bowling Green/Brooklyn College-Flatbush Avenue
6 Lexington Avenue Local Pelham Bay Park/177 Street-Parkchester ↔ Brooklyn Bridge-City Hall
7 Flushing Local
Flushing Express
Flushing-Main Street ↔ Times Square-42 Street
A 8th Avenue Express Inwood-207 Street ↔ Ozone Park-Lefferts Boulevard /Far Rockaway-Mott Avenue /Rockaway Park-Beach 116 Street
B 6th Avenue Express Bedford Park Boulevard/145 Street ↔ Brighton Beach
C 8th Avenue Local Washington Heights-168 Street ↔ Euclid Avenue
D 6th Avenue Express 205 Street ↔ Coney Island-Stillwell Avenue
E 8th Avenue Local Jamaica Center-Parsons/Archer ↔ World Trade Center
F Queens Boulevard Express/6th Avenue Local Jamaica-179 Street ↔ Coney Island-Stillwell Avenue
G Brooklyn-Queens Crosstown Court Square/Forest Hills, 71 Avenue ↔ Smith-9 Streets
J Nassau Street Local Jamaica Center-Parsons/Archer ↔ Broad Street/Chambers Street
L 14th Street-Canarsie Local 8 Avenue ↔ Canarsie-Rockaway Parkway
M Nassau Street Local Middle Village-Metropolitan Avenue ↔ Myrtle Avenue/Chambers Street/Bay Parkway
N Broadway Express Astoria-Ditmars Boulevard ↔ Coney Island-Stillwell Avenue
Q Broadway Express 57 Street-7 Avenue ↔ Coney Island-Stillwell Avenue
R Broadway Local Forest Hills, 71 Avenue ↔ Bay Ridge-95 Street
S 42th Street Shuttle 42 Street-Times Square ↔ 42 Street-Grand Central
S Franklin Avenue Shuttle Franklin Avenue ↔ Prospect Park
S Rockaway Park Shuttle Broad Channel ↔ Rockaway Park-Beach 116 Street
T Second Avenue Subway Actuellement en projet (travaux commencés en 2007)
Z Nassau Street Express Jamaica Center-Parsons/Archer ↔ Broad Street

جاذبه‌های فرهنگی

پارک مرکزی نیویورک نخستین پارک مدرن ایالات متحده آمریکا

شهر نیویورک جاذبه‌های فرهنگی در سطح جهانی بسیاری دارد. مجسمه آزادی هدیه‌ای است که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است. پارک مرکزی نیویورک محلی‌ست که شاید گرانترین زمین‌های شهر نیویورک در دور تا دور آن قرار دارند. پارک مرکزی نیویورک با مساحت ۳۴۲ هکتار از بزرگترین پارک‌های درون شهری جهان است که سالانه حدود ۲۵ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. این پارک بزرگ محل برگزاری مسابقات و نمایشهای زیادی در طول سال نیز می‌باشد. در نزدیکی پارک ساختمان داکوتا دارای سابقه‌ای تاریخی برای فرهنگ کشور آمریکا قرار دارد. کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و موزه گوگنهایم، موزه تاریخ طبیعی آمریکا، و موزه متروپولیتن نیویورک که در مجاورت پارک قرار دارد محتویاتی دارند که در جهان نظیرشان را نمی‌توان یافت. همچنین از موزه هنر مدرن که در بخش منهتن قرار دارد، به عنوان تاثیرگذارترین، موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود.

نمای داخلی موزه گوگنهایم

سالن اپرای متروپولیتن نیویورک یکی از دوازده موسسه بزرگ فرهنگی مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در نیویورک می‌باشد. اما بسیاری از گردشگران روز را در تایمز اسکویر و نمایش‌های خیابان برادوی سپری می‌کنند و شب را به تماشای مسابقات تیم هاکی نیویورک رنجرز و تیم بسکتبال نیویورک نیکز درون مدیسون اسکویر گاردن و یا نیویورک یانکیز درون استادیوم یانکی سپری می‌کنند. البته «کلوپ‌های شبانه» و استادیوم‌های ورزشی شهر نیویورک به وفور شاهد برگزاری کنسرت‌های فراوانی از گروه‌های مشهور موسیقی آمریکایی و جهانی است. به دلیل وفور آسمانخراش و افق معروف شهر، بسیاری از فیلم‌های هالیوودی در این شهر فیلمبرداری می‌شود. پیتزای نیویورکی از غذاهای محبوب نیویورکی‌ها است.

قلب تجاری ایالات متحده آمریکا در شهر نیویورک واقع است. مرکز تجارت جهانی در ناحیه منهتن قرار دارد. همچنین فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، یکی از سه فرودگاه بین‌المللی شهر نیویورک می‌باشد. در حالیکه روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال در این شهر چاپ می‌شود، نبض تجارت سهام کشور در خیابان وال استریت و در بازار بورس نیویورک و بورس الکترونیکی نزدک تپش می‌کند.

بزرگ‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا، هم‌اکنون خانهٔ ۵۸۴۵ ساختمان با ارتفاع زیاد است که از این تعداد، ۹۷ عدد دارای ارتفاع بالای ۶۰۰ پا (۱۸۳ متر) هستند.

بلندترین ساختمان نیویورک هم‌اکنون مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۱) با ارتفاع ۱۷۷۶ پا (۵۴۱ متر) است که در حال اتمام ساخت است که در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۳ به حداکثر ارتفاع خود رسید.این ساختمان که دارای ۱۰۴ طبقه است دارنده عنوان بلندترین ساختمان ایالات متحده آمریکا، بلندترین ساختمان نیم‌کره غربی و سومین ساختمان بلند در جهان نیز است.بلندترین ساختمان کامل‌شده در نیویورک هم‌اکنون ساختمان امپایر استیت با ۱۰۲ طبقه و ۱۲۵۰ پا (۳۸۱ متر) است که در منهتن قرار دارد و در سال ۱۹۳۰ ساخت آن به اتمام رسید و با افزوده شدن آنتن، ارتفاع آن به ۱۴۵۴ پا (۴۴۳ متر) رسید.این ساختمان هم‌اکنون چهارمین ساختمان بلند ایالات متحده آمریکا و بیست‌وسومین ساختمان بلند جهان است. این ساختمان تا سال ۱۹۷۱ و ساخت مرکز تجارت جهانی با ارتفاع ۱۳۶۸ پا (۴۱۷ متر) بلندترین ساختمان جهان بود. مرکز تجارت جهانی نیز تا سال ۱۹۷۴ و اتمام ساخت برج ویلیس در شیکاگو با ۱۰۸ طبقه دارنده عنوان بلندترین ساختمان جهان بود.

مرکز تجارت جهانی نیز طی حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ تخریب شد و ساختمان امپایر استیت عنوان بلندترین ساختمان نیویورک را از مرکز تجارت جهانی بازپس‌گرفت. سومین ساختمان بلند در نیویورک برج بانک آو آمریکا است که با حساب سازه مخروطی آن ۱۲۰۰ پا (۳۶۶ متر) ارتفاع دارد.چهارمین ساختمان‌های بلند نیویورک، ساختمان کرایسلر و ساختمان نیویورک تایمز هستند. ساختمان کرایسلر از سال ۱۹۳۰ تا سال ۱۹۳۱ بلندترین ساختمان جهان بود.

تقریبا همه ساختمان‌های بلند نیویورک در منهتن جنوبی متمرکز شده‌اند، اگرچه ساختمان‌های بلند دیگری نیز در بروکلین، کویینز و برانکس قرار دارند. در ژانویه ۲۰۱۱، نیویورک دارای ۲۲۸ ساختمان کامل یا در حال ساخت با ارتفاع حداقل ۵۰۰پا (۱۵۲ متر) بود،که این تعداد، از تمامی شهرهای دیگر در ایالات متحده آمریکا بیشتر است.

پل بروکلین (به انگلیسی: Brooklyn Bridge) یک پل معلق در نیویورک آمریکا هست که بروکلین و منهتن را به هم متصل می‌کند.

کار ساخت این پل که از قدیمی‌ترین پل‌های معلق آمریکاست در ۳ ژانویه ۱۸۷۰ آغاز و در ۲۴ می ۱۸۸۳ به اتمام رسید. این پل که بر روی رودخانه شرق ساخته شده است، با دهانه‌ی اصلی به طول ۴۸۶،۳ متر و طول کلی ۱۸۲۵ متر و عرض ۲۶ متر، از زمان ساخت تا سال ۱۹۰۳ طولانی‌ترین پل معلق جهان بود. همچنین این پل اولین پل معلق جهان با کابل‌های فولادی است.

بلندترین ساختمان‌ها

این لیست، ساختمان‌های کامل‌شده و یا ساختمان‌های در حال ساختی که به حداکثر ارتفاع خود رسیده‌اند و دارای حداقل ارتفاع ۶۰۰ پا (۱۸۳ متر) باشند، را نشان می‌دهد. در این لیست اجزا ساختمان مانند مخروط، لحاظ شده‌است ولی آنتن نوک ساختمان محسوب نمی‌شود. علامت = نشان‌دهنده ساختمان‌های با ارتفاع مساوی است. نماد "سال" تعیین کننده سال اتمام سازه است.

     ساختمان‌های در حال ساخت

رتبه نام تصویر ارتفاع
پا (متر)
طبقه سال توضیحات
۱ مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۱)* 1 WTC May 2013 (1).jpg ۱٬۷۷۶ (۵۴۱) ۱۰۴ ۲۰۱۳
(est.)
پس از به حداکثر رسیدن ارتفاع این ساختمان در ۱۰ می ۲۰۱۳، بلندترین ساختمان در ایالات متحده آمریکا و سومین ساختمان بلند جهان شد.
۲ ساختمان امپایر استیت Empire State Building by David Shankbone.jpg ۱٬۲۵۰ (۳۸۱) ۱۰۲ ۱۹۳۱ بیست‌وسومین ساختمان بلند جهان، چهارمین ساختمان بلند ایالات متحده آمریکا و اولین ساختمان با تعداد طبقات بالای ۱۰۰ طبقه در دنیا و بلندترین ساختمان دنیا از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و بلندترین ساختمان کامل شده در نیویورک
۳ برج بانک آو آمریکا OBP - Ext - 42nd East.jpg ۱٬۲۰۰ (۳۶۶) ۵۵ ۲۰۰۸ بیست‌ونهمین ساختمان بلند جهان و چهارمین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا و اولین آسمان‌خراش دریافت کننده گواهینامه LEED
۴ = ساختمان کرایسلر Chrysler Building by David Shankbone.jpg ۱٬۰۴۶ (۳۱۹) ۷۷ ۱۹۳۰ ۵۷ امین ساختمان بلند جهان و ۷امین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا، اولین ساختمانی که دارای ارتفاع بیشتر از ۱۰۰۰ پا (۳۰۵ متر) بود. بلندترین ساختمان جهان طی سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۰، بلندترین ساختمان تمام آجری در دنیا
۴ = ساختمان نیویورک تایمز Nytimes building rear.jpg ۱٬۰۴۶ (۳۱۹) ۵۲ ۲۰۰۷ ۵۷امین ساختمان بلند جهان و ۷امین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا، با عنوان برج تایمز نیز شناخته می‌شود.
۶ وان۵۷* One57 - Dec 22 12.JPG ۱٬۰۰۴ (۳۰۶) ۷۹ ۲۰۱۳
(est.)
در ژوئن ۲۰۱۲ به حداکثر ارتفاع رسید. بعداز تکمیل، بلندترین ساختمان با چندکاربری (مسکونی و هتل) در نیویورک خواهد شد.
۷ مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۴)* 4wtc a.jpg ۹۷۷ (۲۹۸) ۷۲ ۲۰۱۳
(est.)
تحت عنوان ۱۵۰ گرین‌ویچ نیز شناخته می‌شود و در ژوئن ۲۰۱۲ به حداکثر ارتفاع خود می‌رسد. جزیی از مرکز تجارت جهانی در حال ساخت
۸ ساختمان امریکن اینترنشنال AIB-NYC-gp.jpg ۹۵۲ (۲۹۰) ۶۶ ۱۹۳۲ هفدهمین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا، بلندترین ساختمان کامل شده در منهتن جنوبی
۹ ساختمان ترامپ 40 Wall Street New York City at Sunset C R.jpg ۹۲۷ (۲۸۳) ۷۰ ۱۹۳۰ ۲۱ امین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا، بلندترین ساختمان جهان طی کمتر از دو ماه در سال ۱۹۳۰، تحت عنوان ساختمان ۴۰ وال‌استریت نیز شناخته می‌شود.[۳۳][۳۴]
۱۰ ساختمان سیتی‌گروپ سنتر Citigroup center.jpg ۹۱۵ (۲۷۹) ۵۹ ۱۹۷۷ در گذشته با عنوان سیتی‌کورپ سنتر شناخته می‌شد
۱۱ ساختمان ۸ اسپروس استریت Beekman Tower fr BB jeh.jpg ۸۷۶ (۲۶۷) ۷۶ ۲۰۱۱ همچنین با عنوان برج بیکمن (به انگلیسی: Beekman Tower) شناخته می‌شود. بلندترین ساختمان تماما مسکونی نیویورک و نیمکره غربی
۱۲ برج ترامپ‌ورلد Trumpworldtower 23may2005.jpg ۸۶۱ (۲۶۲) ۷۲ ۲۰۰۱ دومین ساختمان بلند تماما مسکونی در نیویورک و بلندترین ساختمان مسکونی در جهان طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳
۱۳ ساختمان جی‌ئی GE Building by David Shankbone.JPG ۸۵۰ (۲۵۹) ۷۰ ۱۹۳۳ در گذشته با عنوان ساختمان RCA شناخته می‌شد.
۱۴ ساختمان سیتی‌اسپایر سنتر Cityspire.jpg ۸۱۴ (۲۴۸) ۷۵ ۱۹۸۷ بلندترین ساختمان چند منظوره (مسکونی و تجاری) در نیویورک
۱۵ ساختمان وان چیس منهتن پلازا One Chase Manhattan Plaza 1.jpg ۸۱۳ (۲۴۸) ۶۰ ۱۹۶۱
۱۶ ساختمان کنده ناست 4timessquare 23may2005.JPG ۸۰۹ (۲۴۷) ۴۸ ۱۹۹۹ همچنین یا عنوان چهار تایمز اسکوئر شناخته می‌شود.
۱۷ ساختمان مت‌لایف Walter Gropius photo MetLife Building fassade New York USA 2005-10-03.jpg ۸۰۸ (۲۴۶) ۵۹ ۱۹۶۳ در گذشته با عنوان پن ام شناخته می‌شد.
۱۸ برج بلومبرگ Bloomberg tower.jpg ۸۰۶ (۲۴۶) ۵۴ ۲۰۰۵
۱۹ ساختمان وول‌ورث Woolworth bldg nov2005c.jpg ۷۹۲ (۲۴۱) ۵۷ ۱۹۱۳ بلندترین ساختمان جهان طی سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۳۰
۲۰ ساختمان وان ورلدواید پلازا Wwp50roof.JPG ۷۷۸ (۲۳۷) ۵۰ ۱۹۸۹
۲۱ برج تالار کارنگی Carnegie Hall Tower.JPG ۷۵۷ (۲۳۱) ۶۰ ۱۹۹۱
۲۲ ساختمان ۳۸۳ خیابان مدیسون BearStearns.JPG ۷۵۵ (۲۳۰) ۴۷ ۲۰۰۱ در گذشته به عنوان دفتر مرکزی بیر استیرنس (به انگلیسی: Bear Stearns) شناخته می‌شد.
۲۳ ۱۷۱۷ برادوی* 1717 Broadway under construction May 2012.JPG ۷۵۳ (۲۳۰) ۶۸ ۲۰۱۳ در اکتبر ۲۰۱۲ به حداکثر ارتفاع خود رسید. پس از اتمام ساخت، بلندترین هتل در نیمکره غربی خواهد بود.
۲۴ ساختمان آکساسنتر AXA Center from GE Building, cropped.jpg ۷۵۲ (۲۲۹) ۵۴ ۱۹۸۶ در گذشته با عناوین ساختمان اکوتبل و اکوتبل سنتر وست (به انگلیسی: Equitable Building and Equitable Center West) شناخته می‌شد.
۲۵ = برج وان پن پلازا One Penn Plaza by David Shankbone.jpg ۷۵۰ (۲۲۹) ۵۷ ۱۹۷۲
۲۵ = ساختمان اکسان 1251 Avenue of the Americas.JPG ۷۵۰ (۲۲۹) ۵۴ ۱۹۷۱ همچنین با عنوان شماره ۱۲۵۱ خیابان امریکاس شناخته می‌شود.
۲۵ = تایم وارنر سنتر (برج جنوبی) Time Warner Center May 2010.JPG ۷۵۰ (۲۲۹) ۵۵ ۲۰۰۴
۲۵ = تایم وارنر سنتر (برج شمالی) Time Warner Center May 2010.JPG ۷۵۰ (۲۲۹) ۵۵ ۲۰۰۴
۲۹ ساختمان ۲۰۰ وست‌استریت GoldmanSachsHeadquarters.JPG ۷۴۹ (۲۲۸) ۴۴ ۲۰۱۰ همچنین به عنوان دفتر مرکزی گلدمن ساکس شناخته می‌شود.
۳۰ ۶۰ وال‌استریت 60 Wall Street building.jpg ۷۴۵ (۲۲۷) ۵۵ ۱۹۸۹ همچنین به عنوان دفتر مرکزی دویچه بانک شناخته می‌شود.
۳۱ وان استور پلازا One Astor Plaza May 2010.JPG ۷۴۵ (۲۲۷) ۵۴ ۱۹۷۲
۳۲ وان لیبرتی پلازا 0013TIARA P1000433.JPG ۷۴۳ (۲۲۶) ۵۴ ۱۹۷۳ در گذشته با عنوان یو. اس. استیل شناخته می‌شد.
۳۳ ۲۰ اکسچنج پلیس 20 Exchange Place Tower 111.JPG ۷۴۱ (۲۲۶) ۵۷ ۱۹۳۱ در گذشته تحت عنوان ساختمان سیتی بانک-فارمرز تراست شناخته می‌شد.
۳۴ مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۷) Wtc7-2006-0911.jpg ۷۴۱ (۲۲۶) ۴۹ ۲۰۰۶
۳۵ مرکز مالی جهانی (ساختمان شماره ۳) World Financial Center.jpg ۷۳۹ (۲۲۵) ۵۱ ۱۹۸۶ همچنین تحت عنوان برج امریکن اکسپرس شناخته می‌شود.
۳۶ ساختمان برتلزمان Bertlesman-tower.jpg ۷۳۳ (۲۲۳) ۴۲ ۱۹۹۰
۳۷ برج میدان تایمز TimesSquareTower.jpg ۷۲۶ (۲۲۱) ۴۷ ۲۰۰۴
۳۸ برج متروپولیتن Metro Carnegie towers fr W58 jeh.jpg ۷۱۶ (۲۱۸) ۶۸ ۱۹۸۷
۳۹ ۵۰۰ Fifth Avenue 500 Fifth Avenue Panorama.jpg ۷۰۹ (۲۱۶) ۶۰ ۱۹۳۱
۴۰ ۲۷۰ JP Morgan Chase World Headquarters WTM by official-ly cool 100.JPG ۷۰۷ (۲۱۵) ۵۲ ۱۹۶۰
۴۱ ساختمان جنرال‌موتورز Sherry Netherland Hotel jeh.JPG ۷۰۵ (۲۱۵) ۵۰ ۱۹۶۸
۴۲ برج شرکت بیمه عمر متروپولیتن Metropolitan Life Tower April 2008.jpg ۷۰۰ (۲۱۳) ۵۰ ۱۹۰۹ بلندترین ساختمان دنیا طی سال‌های ۱۹۰۹ تا ۱۹۱۳
۴۳ Americas Tower Americas-tower.jpg ۶۹۲ (۲۱۱) ۵۰ ۱۹۹۲
۴۴ Solow Building SolowBuilding.jpg ۶۸۹ (۲۱۰) ۵۰ ۱۹۷۴
۴۵ HSBC Bank Building WSTM-CornFedChicks0078.JPG ۶۸۸ (۲۱۰) ۵۲ ۱۹۶۷ همچنین تحت عنوان مارین میدلند شناخته می‌شود.
۴۶ = ۵۵ Water Street 55 Water Street with north wing.JPG ۶۸۷ (۲۰۹) ۵۳ ۱۹۷۲
۴۶ = ۲۷۷ Park Avenue 277parkave.jpg ۶۸۷ (۲۰۹) ۵۰ ۱۹۶۲
۴۸ ۱۵۸۵ Broadway Morgan-stanley-building.jpg ۶۸۵ (۲۰۹) ۴۲ ۱۹۸۹ همچنین به عنوان دفترمرکزی مورگان استنلی شناخته می‌شود.
۴۹ Random House Tower Random-house2.jpg ۶۸۴ (۲۰۸) ۵۲ ۲۰۰۳
۵۰ Four Seasons Hotel New York 4 seasons hotel NY 56 jeh.jpg ۶۸۲ (۲۰۸) ۵۲ ۱۹۹۳ بلندترین هتل در نیویورک
۵۱ ساختمان مک‌گرو هیل McGraw-Hill Building Rock Center by David Shankbone.jpg ۶۷۴ (۲۰۵) ۵۱ ۱۹۶۹ همچنین تحت عنوان شماره ۱۲۲۱ خیابان امریکاس شناخته می‌شود.
۵۲ = Lincoln Building Lincoln Building NYC.jpg ۶۷۳ (۲۰۵) ۵۵ ۱۹۳۰
۵۲ = Barclay Tower WSTM Mark Frank 0076.jpg ۶۷۳ (۲۰۵) ۵۶ ۲۰۰۷
۵۴ Paramount Plaza Paramount-plaza.jpg ۶۷۰ (۲۰۴) ۴۸ ۱۹۷۱
۵۵ برج ترامپ Trump tower.jpg ۶۶۴ (۲۰۲) ۵۸ ۱۹۸۳
۵۶ One Court Square Citicorp giant Whale Creek jeh.jpg ۶۵۸ (۲۰۱) ۵۰ ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان نیویورک که در خارج از منهتن قرار دارد. بلندترین ساختمان در لانگ‌آیلند و کویینز. در گذشته تحت عنوان ساختمان سیتی‌گروپ شناخته می‌شد.
۵۷ ۱ Wall Street 1 Wall Street.jpg ۶۵۴ (۱۹۹) ۵۰ ۱۹۳۱
۵۸ = ۵۹۹ Lexington Avenue 599 Lexington Avenue.jpg ۶۵۳ (۱۹۹) ۵۰ ۱۹۸۶
۵۸ = Silver Towers I Silver Towers jeh.JPG ۶۵۳ (۱۹۹) ۶۰ ۲۰۰۹ همچنین تحت عنوان ریورپلیس شناخته می‌شود.
۵۸ = Silver Towers II Silver Towers jeh.JPG ۶۵۳ (۱۹۹) ۶۰ ۲۰۰۹ همچنین تحت عنوان ریورپلیس شناخته می‌شود.
۶۱ ۷۱۲ ۵th Avenue 712FifthNYC.jpg ۶۵۰ (۱۹۸) ۵۲ ۱۹۹۰
۶۲ Chanin Building Chanin Building, side up.jpg ۶۴۹ (۱۹۸) ۵۶ ۱۹۳۰
۶۳ ۲۴۵ Park Avenue 245parkNYC.jpg ۶۴۸ (۱۹۸) ۴۴ ۱۹۶۶
۶۴ Sony Tower Sony Building by David Shankbone.jpg ۶۴۷ (۱۹۷) ۳۷ ۱۹۸۴ در گذشته تحت عنوان ساختمان ای‌تی‌اندتی شناخته می‌شد.
۶۵ Two World Financial Center World Financial Center.jpg ۶۴۵ (۱۹۷) ۴۴ ۱۹۸۷
۶۶ = One New York Plaza One New York Plaza.jpg ۶۴۰ (۱۹۵) ۵۰ ۱۹۶۹
۶۶ = ۵۷۰ Lexington Avenue General Electric Building from southeast.jpg ۶۴۰ (۱۹۵) ۵۰ ۱۹۳۱ همچنین تحت عنوان ساختمان جنرال الکتریک شناخته می‌شود.
۶۸ MiMA YOtel W42 10Av jeh.jpg ۶۳۸ (۱۹۵) ۵۵ ۲۰۱۱
۶۹ ۳۴۵ Park Avenue 345park.jpg ۶۳۴ (۱۹۳) ۴۴ ۱۹۶۹
۷۰ ۴۰۰ Fifth Avenue ۶۳۱ (۱۹۲) ۵۷ ۲۰۱۰
۷۱ = W. R. Grace Building W. R. Grace Building, New York, NY 10018, USA - Jan 2013.jpg ۶۳۰ (۱۹۲) ۵۰ ۱۹۷۱
۷۱ = Home Insurance Plaza WSTM-CornFedChicks0080.JPG ۶۳۰ (۱۹۲) ۴۵ ۱۹۶۶
۷۱ = ۱۰۹۵ Avenue of the Americas 1095 Avenue of the Americas and Bank of America Tower.jpg ۶۳۰ (۱۹۲) ۴۰ ۱۹۷۴ همچنین به عنوان دفترمرکزی ورایزون شناخته می‌شود.
۷۱ = W New York Downtown, Hotel and Residences W Hotel Lower Manhattan.JPG ۶۳۰ (۱۹۲) ۵۷ ۲۰۱۰
۷۵ ۱۰۱ Park Avenue 101park, Manhattan.jpg ۶۲۹ (۱۹۲) ۴۹ ۱۹۸۲
۷۶ = One Dag Hammarskjold Plaza 1-dag.jpg ۶۲۸ (۱۹۱) ۴۹ ۱۹۷۲
۷۶ = Central Park Place Central-park-place-Manhattan.jpg ۶۲۸ (۱۹۱) ۵۶ ۱۹۸۸
۷۶ = ۸۸۸ ۷th Avenue 888seventhManhattan.jpg ۶۲۸ (۱۹۱) ۴۶ ۱۹۷۱
۷۹ = هتل والدورف-آستوریا Waldorf-Astoria, New York City, 2006.jpeg ۶۲۵ (۱۹۱) ۴۷ ۱۹۳۱
۷۹ = Burlington House Burlington-house-nyc.jpg ۶۲۵ (۱۹۱) ۵۰ ۱۹۶۹
۸۱ Trump Palace Condominiums Trump-palace1.jpg ۶۲۳ (۱۹۰) ۵۴ ۱۹۹۱
۸۲ = Olympic Tower Olympic Tower NY by David Shankbone.JPG ۶۲۰ (۱۸۹) ۵۱ ۱۹۷۶
۸۲ = ۱۰ Mercantile Building 10 E 40th Street NYC.jpg ۶۲۰ (۱۸۹) ۴۸ ۱۹۲۹ همچنین با عنوان شماره ۱۰ خیابان چهلم شناخته می‌شود
۸۴ ۴۲۵ ۵th Avenue WTM3 NYU FC 2 0073.jpg ۶۱۸ (۱۸۸) ۵۵ ۲۰۰۳
۸۵ One Madison Park One Madison Park from Madison Square Park.jpg ۶۱۷ (۱۸۸) ۶۰ ۲۰۱۰
۸۶ = The Epic Theepic.jpg ۶۱۵ (۱۸۷) ۵۸ ۲۰۰۷
۸۶ = ۹۱۹ Third Avenue 919thirdave.jpg ۶۱۵ (۱۸۷) ۴۷ ۱۹۷۱
۸۶ = New York Life Building New York Life Building 2.jpg ۶۱۵ (۱۸۷) ۴۰ ۱۹۲۸
۸۶ = ۷۵۰ ۷th Avenue 750seventh.jpg ۶۱۵ (۱۸۷) ۴۰ ۱۹۸۹
۹۰ = Eventi Eventi Hotel 851 6th Av jeh.jpg ۶۱۴ (۱۸۷) ۵۴ ۲۰۱۰
۹۰ = Tower 49 Tower 49-01.jpg ۶۱۴ (۱۸۷) ۴۵ ۱۹۸۵
۹۲ Credit Lyonnais Building Credi- Lyonnais-building.jpg ۶۰۹ (۱۸۶) ۴۵ ۱۹۶۴
۹۳ ۲50 West 55th Street* ۶۰۵ (۱۸۴) ۳۹ ۲۰۱۳ این ساختمان در اواسط ۲۰۱۲ به حداکثر ارتفاع خود رسید.
۹۴ The Orion Team Alaska 0048.jpg ۶۰۴ (۱۸۴) ۵۸ ۲۰۰۶
۹۵ ۵۹۰ Madison Avenue 590-madison-avenue.jpg ۶۰۳ (۱۸۴) ۴۱ ۱۹۸۳ همچنین تحت عنوان ساختمان آی‌بی‌ام شناخته می‌شود.
۹۶ ۱۱ Times Square ۶۰۱ (۱۸۳) ۴۰ ۲۰۱۰ همچنین تحت عنوان تایمز اسکوئر پلازا شناخته می‌شود.
۹۷ Marsh & McLennan Headquarters Marsh & McLennan Headquarters at 1166 Avenue of the Americas.jpg ۶۰۰ (۱۸۳) ۴۴ ۱۹۷۴

* نشان دهنده ساختمان‌های در حال ساختی که به حداکثر ارتفاع خود رسیده‌اند.

منبع:دانشنامه آزاد ویکی پدیا

گردآوری:شارکده│ پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی