به گزارش ایمنا، اسحاق جهانگیری در مراسم رسمی افتتاح شهررویاها با اعلام این مطلب اظهار داشت: تحول در نظام سلامت در سال جاری به عنوان اولویت کاری دولت قرار گرفت تا همه مردم از سلامتی روحی، جسمی و روانی برخوردار شوند و مردمی شاد داشته باشیم. 
وی با تاکید بر استفاده از تمام امکانات و ظرفیت ها برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه بیان کرد: در صورتیکه مردمی شاد و بانشاط داشته باشیم بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از بین خواهد رفت. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به راه اندازی مجموعه شهر رویاها در اصفهان گفت: لازم است از این گونه فرصت ها برای ایجاد شادی و نشاط در قالب طرح هایی در کشور اجرا شود لذا باید شهر رویاها به عنوان یک الگو به سراسر کشور تسری یابد. 
جهانگیری ادامه داد: مسئولین اصفهان در زمینه ایجاد نشاط و شادابی و سرگرمی برای شهروندان رو سفید هستند چراکه باتوجه به آنچه که در توان داشته اند در این زمینه وارد شده و اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند. 
وی افزود: بسیار خوشحالم که در هفته دولت به اصفهان آمده ام و برنامه های مختلفی از سوی استانداری، شهرداری و شورای شهر اصفهان تدارک دیده شده است. 

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اصفهان و اصفهانی ها در تمام کارهای خوب پیش قدم بوده اند، اذعان داشت: در زمان جنگ تحمیلی استانداری و شهرداری اصفهان به فکر زیبایی شهر بودند و بعد از آن دوران نیز در این زمینه گام های بلندتری برداشته شده است و از این نظر اصفهان در تمام عرصه ها پیش قدم بوده است. 
جهانگیری عنوان کرد: با توجه به سابقه طولانی این شهر و وجود آثار تاریخی در سطح ملی و بین المللی اصفهان می درخشد این در حالی است که همانند هر مجموعه ای دارای مشکلاتی است که دارای پیچیدگی بوده و این مشکلات نیازمند تدبیر و جامعه نگری است اما با شناختی که من از اصفهانی ها دارم مطمئنم بر این مشکلات فائق خواهند آمد. 
وی با اشاره به مشکلات آب اصفهان و خشکی زاینده رود بیان داشت: برای هیچ کس دیدن زاینده رود با این وضع قابل تحمل نیست زیرا جاری بودن آب در رودخانه آرامش و نشاط به مردم می دهد و زیبایی و توسعه اصفهان مرهون زاینده رود است و این واقعیت دارد. 
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر پیگیری های رییس جمهور کشور در رابطه با آب تصریح کرد: حل مشکل آب در کشور از اولویت های اول برنامه کاری دولت است چرا که این بحران در کل کشور وجود دارد و خشکسالی و کمبود آب ایرانی ها را اذیت می کند و تمام کلانشهرها از جمله اصفهان، تهران، شیراز، مشهد و... با این مشکل روبرو هستند و لازم است برنامه دقیقی در این رابطه اتخاذ شود. 
جهانگیری اطمینان داد: احیا و ساماندهی زاینده رود جزو اولویت های دولت است به طوریکه در شورای عالی آب تصمیمات خوبی در این رابطه گرفته شده که به زودی عملیاتی می شود. 

وی از انتقال آب از کوهرنگ به رودخانه زاینده رود خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح به زودی شروع می شود و شاهد جاری شدن آب در زاینده رود خواهیم بود و به زاینده رود همیشه می نازیم و این اتفاق خواهد افتاد و این روزهای سخت می گذرد. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کلانشهرها با مشکلاتی همچون مباحث محیط زیست، ترافیک و مسائل اجتماعی روبرو هستند، اظهار داشت: مشکلات مطرح شده در رابطه با اصفهان را بررسی خواهم کرد و باتوجه به توان دولت در این زمینه گام خواهیم برداشت. 

تفریح و شادی جزو شاخص های یک زندگی سالم است
دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در این مراسم گفت: تفریح و شادی جزو شاخص های یک زندگی سالم است و اگر بخواهیم زندگی سالمی داشته باشیم باید اوقاتی را برای تفریح خود و فرزندانمان فراهم کنیم. 
وی با اشاره به فرمایشات نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مورد تفریح و شادی افزود: نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) می فرمایند: یک چهارم عمر خود را برای شادی اختصاص دهید. 
شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم حق دارند از مواهب اولیه برخوردار باشند که بتوانند علاوه بر تربیت سالم فرزندان خود، اوقات فراغت آنان را پرنمایند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما هرم سنی جوانی دارد، ضرورت برنامه ریزی های زیربنایی برای تفریح و شادابی چند برابر می شود. 
دکترسقائیان نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت های اصفهان در این زمینه بسیار وسیع است، خاطرنشان کرد: لازم نیست تمام نقاط و ظرفیت های اصفهان را شرح دهم، آقای جهانگیری زمانی که استاندار اصفهان بودند، ظرفیت های این شهر را به خوبی شناختند. 
وی با بیان اینکه در مقطع فعلی پارک جنگلی ناژوان با هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز یکی از مکان ها و تفرجگاه های مردم اصفهان است، اظهار داشت: باغ خزندگان، تله سیژ ناژوان، پارک آبی کودکان، پارک کوهستانی صفه، فاز اول تله کابین صفه که البته اجرای آزمایشی فاز دوم آن نیز شروع شده است، شهربازی های ملک شهر، رویاها، آبشار و شهربازی سیمرغ، باغ گلها، باغ های فرهنگی فدک و غدیر، جزیره بازی، مجموعه شهر عجایب، شهربازی بزرگ جهان نما، باغ های بانوان از جمله مجموعه هایی می باشد که برای تفریح و شادابی مردم این دیار فراهم شده است. 

شهررویاها 96 دستگاه بازی متنوع را در خود جای داده است
شهردار اصفهان با اشاره به شهربازی رویاها ادامه داد: شهررویاها طرحی ویژه است که در سایتی به وسعت ۱۷ هکتار ۹۶ دستگاه بازی متنوع را در خود جای داده است. 
دکترسقائیان نژاد با بیان اینکه نمونه شهررویاهای اصفهان فقط در کشورهای آلمان، چین و آمریکا از طریق شرکت چینی نهاده شده است، گفت: تنوع بازی های کامپیوتری، امکانات برای کودکان و نوجوانان بسیار وسیع است به طوری که می توان گفت این شهربازی برای ما شهری بی نظیر در کشور است. 
وی با اشاره به اینکه در فاز های بعدی ظرفیت های شهررویاها افزایش می یابد، افزود: در فاز اول نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهررویاها هزینه شده است که از این رقم ۱۸.۵ میلیون یورو بخش ارزی ، ۱۱.۵ میلیون یورو آورده شرکت چینی و ۸ میلیون یورو آورده شهرداری اصفهان است. 
شهردار اصفهان تصریح کرد: شرکت چینی شریک شهرداری محسوب می شود که ۲۸ درصد سود این مجموعه برای مدت ۱۰ سال به این شریک خارجی اختصاص دارد و بعد از ده سال کل شهررویاها را به شهرداری تحویل می دهد. 

۵ واگن فاز اول قطار شهری آزمایش شد 
دکترسقائیان نژاد در ادامه سخنان خود به پروژه قطار شهری اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز اولین رام شامل ۵ واگن فاز اول قطارشهری اصفهان مورد آزمایش قرار گرفت که باید تست های اولیه را بگذراند تا کامل شود. 
وی اظهار داشت: خط اول مترو با ۲۰.۲ کیلومتر، خط دوم با ۲۳ کیلومتر و خط سوم با ۱۲ کیلومتر پیش بینی شده است که باید شعاع این سه خط به یکدیگر متصل شود. 
شهردار اصفهان با بیان اینکه قصد داریم ۱۵۶ کیلومتر ریل گذاری در اصفهان انجام دهیم، ادامه داد: در این بخش شرکت مادر تخصصی تهران تاکنون زحمات زیادی کشیدند، اما اگر می بینید که قطار شهری مشهد عملیات اجرایی آن دیرتر از اصفهان آغاز اما زودتر به بهره برداری رسید به این دلیل است که ریاست جمهوری اختیارات خود را برای خرید واگن به استاندار مشهد واگذار کرد اما در اصفهان وحدت در مدیریت مترو وجود ندارد. 
دکترسقائیان نژاد اضافه کرد: باید در کلانشهرها که خودشان قدرت اجرایی دارند و اصل ۴۴ قانون اساسی نیز این اجازه را می دهد اختیارات به آنان واگذار شود. 
وی بیان کرد: تنوع بخشی، رقابت پذیری، سرعت و صرفه جویی ایجاب می کند که تفویض اختیار انجام شود و تمرکز زدایی در این قسمت صورت گیرد. 

مرکز همایش های اصفهان میزبان اجلاس های آسیایی می شود 
شهردار اصفهان در خصوص مرکز همایش های بین المللی اصفهان گفت: پیشنهاد می کنم از مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیز بازدید داشته باشید. این مرکز همزمان می تواند به ۱۰ هزار نفر سرویس VIP ارائه نماید، همچنین ۱۶۰ هیات را می تواند سرویس دهی کند. 
دکترسقائیان نژاد با بیان اینکه در صورتی که به اجرای این طرح کمک کنیم می توان برای سال ۹۴ این سالن را در اختیار استان و کشور قرار دهیم، افزود: سالن های همایش های تهران قابل مقایسه با مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیست چرا که با توجه به ظرفیت های این مرکز قرار است مرکز همایش های آسیایی شود. 
وی تصریح کرد: در نظر داریم برنامه های منطقه ای را در شهر تاریخی اصفهان انجام دهیم بنابراین می توان با اجرای آن این مرکز را برای نظام به یادگار بگذاریم. 

کمک کنید دغدغه زاینده رود حل شود 
شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود به وضعیت زاینده رود اشاره و خاطرنشان کرد: دو هفته گذشته مراسم افتتاحیه در یکی از مناطق شهرداری اصفهان داشتیم، انتظار داشتیم مردم از اجرای این طرح ها شاد باشند اما در میان مراسم افتتاحیه، مردم فریاد زدند مسئله آب چه می شود. 
دکترسقائیان نژاد اظهار داشت: امروز توصیفی که آقای جهانگیری در شورای اداری در مورد مسئله آب مبنی بر اینکه "تمدن اصفهان،تمدن ایران زمین است و رودخانه زاینده هویت اصفهان است" انجام دادند، بسیار زیبا بود و نشان داد که دغدغه آقای جهانگیری بیشتر از مسئولان اصفهان است. 
وی با بیان اینکه "آقای جهانگیری! مردم به شما اعتماد دارند و خدمات شما را در دوران تصدی گری استانداری مشاهده کردند"، ادامه داد: برخی مباحث در وزارت نیرو باعث شده مردم اعتمادشان را از دست بدهند این در حالی است که سرمایه اجتماعی ما اعتماد مردم است. 
شهردار اصفهان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در حضور وزیر نیروی وقت در سال ۸۰ ، ورود ۲.۲ میلیارد مترمکعب آب به زاینده رود را با اجرای پروژه های بهشت آباد، کوهرنگ سوم، خدنگستان، چشمه لنگان پیش بینی کردند، اما متاسفانه بهشت آباد با همه زحمات به سمت و سویی دیگر رفته است. 
دکترسقائیان نژاد بیان کرد: حرفایی که در بخش صنعت و کشاورزی زده می شود درست است، اما مردم چطور باید قبول کنند رودخانه ای که ۴ هزار سال جاری بوده از دهه ۸۰ به بعد دچار مشکلات شده است، مگر از آن سال به بعد چقدر جمعیت اضافه شده و یا چقدر با خشکسالی مواجه بوده ایم؟! 
وی یادآور شد: در اینکه باید صرفه جویی کرد، نوع محصولات تغییر یابد و صنایعی کم آب بر داشته باشیم شکی نیست، اما از سوی مردم که چشم آنها به آب زاینده رود است و مباحث فنی را نمی دانند، رودخانه زاینده رود اهمیت زیادی دارد. 
شهردار اصفهان با بیان اینکه شادابی زاینده رود برای آنها تمدن و حیات اصفهان را دارد، گفت: لازم است نسخه جامعی برای زاینده رود پیچیده شود، تا همه مباحث رودخانه را با هم ببینیم و من درخواست می کنم کمک کنید دغدغه زاینده رود حل شود. 
دکترسقائیان نژاد با اشاره به اینکه اصفهان با همه ظرفیت های خود در خدمت نظام است، افزود: اصفهان ظرفیت های وسیعی دارد، بنابراین باید با برآورد مطالبات برحق مردم مباحث را گسترش دهیم. 
وی تصریح کرد: ۳۵ متر از آبهای زیرسطحی پایین رفته، زمین در حال نشست کردن است و این مسئله به پل های تاریخی مارنان، شهرستان، خواجو، سی و سه پل که نمادهای تمدن اصفهان هستند، کشیده شده است. 
شهردار اصفهان با بیان اینکه تنها شهری که ۱۳ اثر تاریخی ثبت جهانی از طریق یونسکو دارد، اصفهان است، خاطرنشان کرد: کمک کنید اصفهان کمافی السابق در خدمت نظام باشد و مردم آن شاداب باشند که این شادابی زمینه ساز حرکت های انقلاب و پشتوانه ی نظام است. 
دکترسقائیان نژاد در ادامه سخنان خود به اعتبارات حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس قانون اعتبارات حمل و نقل ریلی باید عملیاتی شود که این مهم بعد از گذشت ۶ ماه از سال هنوز تحقق نیافته است. 
وی در پایان تاکید کرد: همه باید کمک کنیم تا چالش های امروز اصفهان حل شود.