ایسنا:معاون شهردار اصفهان مترو را مهمترین پروژه شهر و پروژه توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: پروژه ای که در سال 93 بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است مترو بوده که 200 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته ایم همچنین در این زمینه 50 میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس و 10 میلیارد تومان برای بازسازی اتوبو س های فرسوده در نظر گرفته ایم.

ابوالقاسم گلستان نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اصفهان از ابتدای تاسیس این معاونت تا کنون 44 فعالیت پژوهشی انجام داده است که 20 مورد از این پژوهش ها نتیجه داده و شهرداری نیز از آنها استفاده کرده است.

گلستان نژاد به فعالیت های فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: از 300 تقاطع شهر اصفهان 50 تقاطع به شبکه فیبر نوری شهرداری اصفهان متصل است همچنین فیبر نوری شهرداری می تواند به ارگان های دیگر موجود در شهر از جمله راهنمایی و رانندگی کمک کند تا ترافیک را بهتر کنترل کند.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت سال جاری نیز از تمام مناطق اصفهان عکس های هوایی با کیفیت گرفته شده است، اظهار کرد: نقشه اصفهان پس از این عکسبرداری به صورت دیجیتال درآمده است و تمام اطلاعات شهر را می تواند در بر بگیرد و از دستگاه های دیگر استان هم در خواست کرده ایم تا اطلاعات خود را بر روی این نقشه از اصفهان کامل کنند.

معاون برنامه ریزی، پژوهشی و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان به تجهیز اتوبوس های اصفهان به سیستم کنترل از راه دور اشاره کرد و افزود: یک اتاق کنترل در شرکت اتوبوس رانی اصفهان تجهیز شده است تا هم اتوبوس ها را کنترل کنند و هم برنامه بعدی اتوبوسرانی مبنی بر نصب تابلوهای هوشمند انتظار در ایستگاه ها به اجرا درآورند.

گلستان نژاد از تشکیل سازمان حمل و نقل بار در شهرداری اصفهان خبرداد و گفت: این سازمان وظیفه بررسی حمل و نقل تمام خودروهای باری در شهر اصفهان را بر عهده خواهد داشت.

وی به برنامه ریزی در خصوص اصفهان با پایه قرار دادن برنامه اصفهان 95 اشاره کرد و گفت: راه بردها، اقدامات و پروژه ها از عواملی است که در برنامه اصفهان 95 هر ساله بازنگری و طرح هایی اضافه یا کم می شوند.

معاون برنامه ریزی، پژوهشی و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان افزود: سند توسعه محلات استان اصفهان تهیه شده است و با توجه به این سند نقشه راه شهرداری را برای توسعه محلات رسم می کنیم و برای هر محله طبق این سند مشخص می شود که محله چه امکاناتی نیاز دارد و چه امکاناتی نیاز نیست.

گلستان نژاد به میزان بودجه اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال 1393 بودجه شهر اصفهان دو هزار و 200میلیارد تومان است و با تایید شورای اسلامی شهر اصفهان یک هزارو 500 میلیارد تومان بودجه نقدی و 700 میلیارد تومان نیز بودجه غیر نقدی برآورد شده است .

وی تصریح کرد: از این میزان بودجه یک هزار و 865 میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است که 85 درصد بودجه را شامل می شود البته باید در نظر بگیریم که رشد بودجه غیر نقدی در سال 1393 شهر اصفهان 100 درصد بوده است.

معاون برنامه ریزی، پژوهشی و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: سرانه هر شهروند اصفهانی از بودجه سال 1393 به 924 هزار تومان برای هر نفر رسیده است و سعی کرده ایم که در این بودجه عدالت اجتماعی و فاصله برخوردار و کمتر برخوردار در نظر گرفته شود.

متروی اصفهان با بیشترین اعتبار

گلستان نژاد با بیان اینکه افزایش نشاط و شادابی دومین نیاز مردم در نیاز سنجی های شهرداری برآورد شده است، گفت: شهرداری اصفهان سعی کرده است که در این زمینه بودجه بسیار خوبی تصویب کند.

وی مترو را مهمترین پروژه شهر و پروژه توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: پروژه ای که در سال 93 بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است مترو بوده که 200 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته ایم همچنین در این زمینه 50 میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس و 10 میلیارد تومان برای بازسازی اتوبو س های فرسوده در نظر گرفته ایم.

گلستان نژاد به بودجه شهر خوراسگان که به تازگی به اصفهان الحاق شده است اشاره و تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده 50 میلیارد تومان در حال حاضر برای منطقه 15(خوراسگان) در نظر گرفته ایم که به این شهرداری پرداخت خواهد شد.

بیش از 60 درصد مردم اصفهان آپارتمان نشین هستند

وی تاکید کرد: طبق سرشماری  سال 90 بیش از 60 درصد مردم اصفهان آپارتمان نشین هستند پس بحث شادابی نشاط مردم باید در نظر گرفته شود  به همین دلیل سعی کرده ایم در میان ساختمان های اصفهان فضای سبزی هرچند کوچک ایجاد کنیم و در سال های پیش رو نیز این کار را ادامه می دهیم.

گلستان نژاد اظهار کرد: در سال 93 شهرداری منطقه شش با 210 میلیارد تومان بودجه بیشترین اعتبار و شهرداری منطقه 14 با 22.5 میلیارد تومان کمترین میزان بودجه را خواهند داشت.

وی در خصوص بافت های فرسوده شهر اصفهان خاطرنشان کرد: احیای بافت فرسوده از پروژه هایی است که تنها شهرداری نباید کمک کند بلکه اداره کل مسکن و شهرسازی هم باید به میدان بیاید و شهرداری در این خصوص آنچه در چنته داشته را اجرایی کرده است برای مثال ضوابط را آسان و سعی کرده مردم را برای احیا ترغیب کند.

چهارباغ عباسی فعلا پیاده رو نمی شود

گلستان نژاد در خصوص پیاده رو شدن چهارباغ عباسی خاطرنشان کرد: چهارباغ عباسی فعلا پیاده رو نمی شود چراکه این خیابان به شدت درگیر پروژه مترو است و دو ایستگاه اصلی متروی اصفهانی یعنی درواز دولت و انقلاب در این خیابان ساخته نشده است پس طرح به سال های آینده موکول می شود، اما مشاور طرح این طرح را برای پیاده سازی آماده کرده است.