شهردار اصفهان اعلام کرد:
تصویب مسیر رینگ چهارم ترافیکی در وزارت و راه شهرسازی
یک هکتار زمین در منطقه ۱۲ برای طرح حلقه چهارم آزادسازی شده است
خبرگزاری ایمنا: شهردار اصفهان اعلام کرد: مسیر رینگ چهارم ترافیکی در کمیسیون ماده ۲۱۵ وزارت و راه شهرسازی به تصویب رسیده و ردیفی برای این رینگ در سال آینده اختصاص یافته است.
به گزارش ایمنا، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد با اعلام این مطلب گفت: رینگ چهارم شهر به طول ۷۸کیلومتر است که ۴۱کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و مابقی در شهرهای اطراف از جمله فلاورجان، درچه، خمینی شهر، دولت آباد، خوراسگان و برخی نقاط دیگر می‏باشد .
وی با بیان این که رینگ چهارم ترافیکی دارای ۲۰تقاطع غیر همسطح است اذعان داشت: رینگ چهارم به منظور حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی و نیز جلوگیری از توسعه ناموزن شهر احداث می شود همچنین با اجرایی شدن این طرح مشکل تردد خودروهای سنگین داخل شهر به صورت زیربنایی مرتفع خواهد شد.
دکتر سقاییان نژاد افزود: رینگ چهارم ترافیکی کنار گذر شمال شرق را نیز شامل می شود که بیشتر در منطقه خوراسگان مطرح می باشد؛ این مسیر از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز به سمت بزرگراه خاتون آباد ، بلوار فرزانگان، سه راه نقشینه ، خیابان لوله و میدان استقلال منتهی و متصل می شود.
شهردار اصفهان با تاکید بر این که همه هم و غم مدیریت شهری
احداث رینگ حفاظتی شهر است ادامه داد: با وزارت راه وشهرسازی برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم انجام شده و مسیر حلقه چهارم ترافیکی در کمیسیون ماده ۲۱۵ وزارت و راه شهرسازی به تصویب رسیده و ردیفی برای این رینگ در سال آینده اختصاص یافته است.
وی اظهار امید واری کرد: شهرداری با تعامل سازمان راه و شهرسازی عملیات اجرایی کنار گذر شمال شرق هرچه سریعتر شروع شود تا ورود خودرو به شهر محدودتر شود همچنین این مهم تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.
دکتر سقاییان نژاد با بیان این که امید است عملیات اجرای احداث حلقه چهارم ترافیکی در سال آینده تحقق عینی پیدا کند تصریح کرد: بخشی از این حلقه در منطقه ۱۲ است به همین منظور حدود یک هکتار زمین در این منطقه برای این طرح آزادسازی شده همچنین برای احداث تقاطع غیر همسطح میدان استقلال نیز برنامه ریزی برای سال آتی شده است.
وی اضافه کرد: ردیف بودجه ای در مناطق مختلف شهرداری برای احداث رینگ چهارم در سال آینده تخصیص یافته است.