به گزارش ایمنا، مهندس رضا امینی با اعلام این مطلب گفت: ۳۱۵ واگن توسط سه کلان شهر اصفهان،تبریز و شیراز به شرکت مادر تخصصی سفارش داده شده اما به دلیل ایجاد اشکالاتی در انتقال مبلغ تحویل این واگن ها به تاخیر و تعویق افتاده است.
وی با اشاره به این که هر رام شامل ۵ واگن است اذعان داشت: ۱۵ واگن یعنی سه رام از واگن های سفارش داده شده به بندرعباس رسیده که بین سه شهر اصفهان،تبریز و شیراز تقسیم می شود و امید است هرچه سریعتر واگن های قطار شهری اصفهان به شهرداری تحویل داده شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: فاز اول خط یک شمالی- جنوبی از مقابل شهرک کوثر در خیابان امام خمینی(ره) تا خیابان کاوه و فاز دوم از خیابان چهارباغ تا سپاهان شهر به طول ۴۳ کیلومتر است که فقط برای راه اندازی فاز دوم قطار شهری باید هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.
وی با بیان این که مدیریت شهری سعی دارد از شهرک کوثر تا میدان شهدا برای تردد قطار شهری به صورت موقت راه اندازی کند خاطر نشان کرد: اما هنوز تجهیزات این بخش از مترو کامل نیست و لازم است کارهای ساختمانی این طرح تکمیل شود تا با حمایت و تلاش شهرداری و سازمان

قطار شهری اصفهان نواقص موجود رفع گردد.
مهندس امینی اظهار امید واری کرد: با تلاش جدی شهرداری اصفهان دوایستگاه میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب هر چه سریعترساخته شود.
وی با اشاره به این که در بودجه ۹۳ شهرداری احداث چهار پارک سوار مترو در محدوده شمال تا جنوب اصفهان در خیابان امام خمینی (ره) ورودی عاشق آباد، خیابان کاوه ،میدان آزادی و صفه در نظر گرفته شده است افزود: این پارک سوارها همزمان با راه اندازی خط اول مترو به بهره برداری می رسد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش بودجه قطار شهری اصفهان در بودجه سال آینده خبر داد و افزود: برای تکمیل خط اول مترو شهر اصفهان ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی قطار شهری را از وسایل حمل و نقل عمومی آسان، راحت و سریع معرفی و تصریح کرد: در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۱۲۵ میلیارد تومان غیر‌نقدی به پروژه متروی اصفهان اختصاص داده شده است.