رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از مشخص شدن ۱۵ بدهکار اصلی شهرداری خبر داد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر علیرضا دبیر در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص بدهکاران شهرداری گفت: در این خصوص ۱۵ بدهکار اصلی شامل شرکت ها و افراد مشخص شدند که از این تعداد ۳ بدهکار سهم بزرگی دارند.

وی گفت: فقط یکی از آنها ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد اما متاسفانه شهرداری برای وصول بدهی‌هایش اهرم فشار ندارد. 

دبیر افزود: بقیه بدهی ها در حوزه اسناد است که بیشتر ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان و مقرر شده است گزارش های دیرکرد آنها تا ۳۰ مرداد آماده شود. 

وی ادامه داد: در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز یک تبصره در نظر گرفته شده که بودجه سال ۹۳ که مبتنی بر عملکرد است بسیاری از مشکلات در شهرداری را برطرف خواهد کرد. 

دبیر در خصوص حوزه حمل و نقل تصریح کرد: سال ۹۲ بودجه معاونت عمرانی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که سال ۹۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد شده و نکته دوم آن است که دولت قبل در بحث حمل و نقل عمومی هیچ کمکی به شهرداری نکرد اما در جلساتی که اکنون با دولت انجام شده و وعده‌هایی که داده شده مشخص است دولت قصد کمک دارد.

وی افزود: در نظرسنجی اخیر انجام شده نخستین مشکل مردم بحث آلودگی هوا با ۹۷ درصد و سپس حمل و نقل عمومی با ۹۳ درصد است که امیدواریم با وعده‌های دولت در این خصوص اتفاقات خوبی رقم بخورد. 

دبیر با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اضافه کرد: هنوز در شورا در این خصوص تصمیم خاصی گرفته نشده و در تبصره ها نیز این مورد آورده نشده است و پس از اجرای آن طرح باید به صورت لایحه به شورا بیاید و مجدد برای آن تصمیم گیری شود.