فضاهای باز عمومی، مناطق زندگی در شهرها می باشند. اگر بازار را "اتاق نشیمن" فرض نماییم آنگاه میدان ایستگاه "ورودی اصلی" شهر است.  یک فضای پاکیزه منظم شهری به عنوان میدان ایستگاه در شهر آخن آلمان طراحی شده است و به عنوان یک ورودی جذاب به شهر خدمات میدهد. این میدان ایستگاه جدید، نشان دهنده تصویری از شهر و راه آهن است و در حال حاضر بخشی نمادین از آخن میباشد...



در قرن ۱۹ یک میدان باز و طویل ساخته شد تا ارتباط ایستگاه اصلی به خیابان های مرزی مانند بلوار Theaterstraße سابق را فرم بخشد. میدان حاوی یک بنای تاریخی مربوط به اسب سواری و حوض آب در جلو و یک جاده به شکل نعل اسب در اطراف لبه خود برای ترافیک بوده است. 


تمرکز اصلی این پروژه برای بازسازی میدان ایستگاه به عنوان یک فضای باز واحد با آوردن دو نیمه ی میدان در کنار هم بوده است. این مقصود با استفاده از یک شکل بیضی بزرگ غالب که کل میدان را پوشش میدهد به دست آمد. 



قابلیت اتحاد آسان با محیط و طبیعت قوی در عین حال ساده هندسی یک بیضی، آن را به یک انتخاب مناسب برای دوباره متحد ساختن میدان مبدل نمود. جهت گیری بیضی همچنین به سطوح پیاده روی کمک نمود تا از ایستگاه به مرکز شهر هدایت شوند.


سطح اندک خمیده و سبک بیضی (قالب درجا، شبکه اتصال ۲.۵ X ۵ متر) توسط دال بازالت تیره مورد استفاده برای پوشش مناطق باقی مانده از میدان، برجسته شده است. 



طراحی برهنه میدان درهم ریختگی را حذف نموده و جریان ترافیک را حل کرده است و یک منطقه رویدادی خلق نموده تا به عنوان قلب زندگی عمومی در این شهر خدمت کند. برش از خیابان شلوغ - که به دلیل جنبه های مالی نمی توان آن را کاهش داد – در امتداد میدان توسط دو تیر عمودی ۱۴ متری سبک و مرتفع در دو نقطه کانونی بیضه تعادل یافته است. این تیرها در جهت گیری فضایی شرکت پیدا کرده اند به ویژه در شب هنگامی که تمام سطح بیضی توسط دو دایره عظیم از نور بر فراز تیرها روشن میگردد.



مسیر سنگ فرش شده بر روی لایه کف بیضی قرار داده شده تا مسافران را از ورودی اصلی ایستگاه قطار به بلوار Bahnhofstraße و بخش داخلی شهر راهنمایی کند. در شب مسیر توسط توالی نورها قالب بندی شده است. 


مناطق استراحت در نیم دایره نیمه شمالی میدان نزدیک ورودی اصلی و فواره های آبنما قرار گرفته است. یک تاق بتنی با یک نیمکت یکپارچه در انتهای شمالی میدان در جلوی ردیف درختان و دو ایستگاه اتوبوس گوه شکل قرار گرفته است و در پهلوی میدان به عنوان دروازه ای رو به شهر عملکرد دارد. 



همچنین یک خط جدید از درختان در جنوب بلوار Lagerhaustraße برای حمایت از کاهش بصری رو به بازشوی هتل Zollamt کاشته شده اند.


نکات کلیدی در طراحی بهبود دسترسی به ایستگاه برای ترافیک محلی و ترافیک راه دور و حذف ترافیک در میدان بوده است. 



خیابان Alleenring دارای دو خط در دو جهت است. اولویت در مسیر وسیله نقلیه را می توان با بلوار Zollernstraße مهیا نمود. 

در میدان شمالی یک مسیر نقلیه کنار منازل مسکونی وجود دارد که ایستگاه های اتوبوس را مجبور به انتقال در سنگفرش جانبی نموده است.


archdaily

memarinews