معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری اصفهان اعلام کرد: ایرانیا بوکوا مدیرکل یونسکو با هیاتی ۸ نفره در هفته نکوداشت اصفهان به این شهر تاریخی سفر می کنند...

به گزارش ایمنا، دکتر مهدی جمالی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی اعضای ستاد برگزاری هفته نکوداشت اصفهان گفت: برنامه های مختلفی برای هفته نکوداشت اصفهان به منظور برنامه ریزی و تدارک دیده شده است. 
وی با بیان اینکه از سفرای خارج از کشور در ایران دعوت شده است، افزود: قرار است سفرای خارج از کشور پنج شنبه هفته جاری  به اصفهان سفر می کنند که تور اصفهان

 از عکاسان حرفه ای شهرهای خواهر خوانده نیز دعوت شده تا میراث فرهنگی و معنوی شهر اصفهان را به تصویر بکشند 

گردی و سبد گردشگری برای ارائه میراث فرهنگی و معنوی و معرفی جاذبه های شهر و استان برای آنها پیش بینی شده است. 
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین از سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دعوت شده که بر اساس برنامه ای که در شهریور ماه در تهران دارند قرار است یک روز به اصفهان سفر می کنند. 
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اجلاس شهرداران کلانشهرها، اجلاس معاونان فرهنگی شهرهای مراکز و اجلاس مدیران عامل فاوای شهرداران کلانشهرها در هفته اصفهان برگزار می شود. 
وی اظهار داشت: در این مراسم ها، شهرداران تهران، مشهد، اهواز، شیراز، قم، کرج، تبریز و معاونان فرهنگی اجتماعی شهرهای اهواز، تهران، مشهد، تبریز، کرج، شیراز، رشت، کرمان، قم، کرمانشاه، ارومیه، زاهدان، همدان، اراک، یزد، اردبیل، بندرعباس، قزوین، زنجان، 

 اجلاس میراث معنوی بزرگترین اتفاق فرهنگی جهان است که در اصفهان رخ می دهد که در راستای شعار سال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار می شود 

خرم آباد، سنندج، گرگان، ساری، بجنورد، بوشهر، بیرجند، سمنان، یاسوج و شهرکرد شرکت خواهند کرد. 
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری اصفهان ادامه داد: از عکاسان حرفه ای شهرهای خواهر خوانده نیز دعوت شده تا میراث فرهنگی و معنوی شهر اصفهان را به تصویر بکشند. 
جمالی نژاد اضافه کرد: بر این اساس نمایشگاهی از میراث اصفهان در کشور خودشان برگزار می شود. 

وی بیان کرد: رونمایی از ۷ هزار نسخه خطی ماورالنهر و شامان و ۱۰ هزار نسخه جهان اسلام در هزاره دولت همدانی حلب از دیگر برنامه هفته اصفهان است. 
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان های شهرداری اصفهان اعلام کرد: یکی دیگر از برنامه های این هفته سفر ایرانا بوکوا مدیرکل یونسکو با هیات ۸ نفره به اصفهان است. 
جمالی نژاد به برگزاری اجلاس میراث معنوی در مهرماه اشاره کرد و گفت: اجلاس میراث معنوی بزرگترین اتفاق فرهنگی جهان است که در اصفهان رخ می دهد که در راستای شعار سال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار می شود. 
وی افزود: اولین جشنواره زنان و دومین جشنواره جهانی میراث ملموس جهان از دیگر برنامه پیش بینی شده هفته اصفهان است.