دبیر ستاد هفته نکوداشت اصفهان از برگزاری مسابقه ویژه پخت بریان خبرداد و اعلام کرد: در روز ۵ اردیبهشت در باغ غدیر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ بعدازظهر بزرگترین بریان اصفهان پخته می شود...

به گزارش ایمنا، منصور سلطانی زاده در مصاحبه مطبوعاتی اعضای ستاد برگزاری هفته نکوداشت اصفهان با بیان این مطلب گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و تفریحی نصف جهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه برنامه ها از ۹ صبح تا ساعت ۱۳ ویژه دانش آموزان در میدان امام (ره) برگزار می شود و با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش روزانه ۳ هزار دانش آموز مدارس در این جشنواره شرکت می کند. همچنین از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۲ نیز ویژه برنامه هایی برای خانواده ها پیش بینی شده است. 
وی با اشاره به برپایی غرفه هایی در میدان امام (ره) افزود: این غرفه ها در قالب کارگاهی و نمایشگاهی است که با آرایشی که غرفه ها پیدا کرده در دو بخش اصفهان قدیم و جدید معرفی می شود و شهروندان با حضور در این غرفه ها با اصفهان قدیم و اصفهان جدید آشنا می شوند. 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ، تفریحی شهرداری اصفهان به برنامه های تفریحی هفته نکوداشت اصفهان اشاره و بیان کرد: سایت بازی های بومی و محلی در میدان امام(ره) ایجاد شده که در این سایت مسابقاتی برگزار می شود. 
وی از برگزاری

 جشنواره بادبادک ها در کوه صفه ، جنگ خانواده در ناژوان، جشنواره کار دستی در مجموعه بانوان فروغی ،مسابقه کتابخوانی با موضوع اصفهان و جشنواره ویژه کودکان درصفه و دیگر نقاط تفریحی شهر از دیگر برنامه هایی است که در هفته اصفهان برگزار می شود 

همایش های متعدد در هفته نکوداشت اصفهان خبرداد و گفت: همایش آموزش های فرهنگی که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ها در موضوعات مختلف برگزار می شود. همچنین همایش ورزش باستانی از دیگر برنامه های این هفته است.
سلطانی زاده به برگزاری موسیقی اصفهان در سه روز اشاره و اضافه کرد: هنرمندان با ضرباهنگ صنایع دستی اصفهان مانند قلمزنی و مسگری موسیقی هایی ایجاد کرده اند که در طی سه روز بعد از غروب نواخته می شود. 
وی از برگزاری جشن ویژه خانواده ها هرشب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ شب سخن به میان آورد و ادامه داد: برگزاری جشنواره گردشگری از دیگر برنامه های هفته نکوداشت اصفهان است که در دو نوبت صبح و بعد ازظهر برگزار می شود به طوری که در هرنوبت ۲۰ دستگاه اتوبوس خدمات لازم را ارائه می دهند. 
دبیر ستاد هفته نکوداشت اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه ویژه پخت بریان اذعان داشت: در روز ۵ اردیبهشت در باغ غدیر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ بعدازظهر بزرگترین بریان اصفهان پخته می شود. 
وی همچنین گفت:نمایش نقش خانه در طی ده شب در تالار هنر با موضوع معرفی دو هنرمند عصر صفوی بر روی صحنه می رود از دیگر برنامه های هفته نکوداشت اصفهان است. 
سلطانی زاده اضافه کرد: جشنواره بادبادک ها در کوه صفه ، جنگ خانواده در ناژوان، جشنواره کار دستی در مجموعه بانوان فروغی ،مسابقه کتابخوانی با موضوع اصفهان و جشنواره ویژه کودکان درصفه و دیگر نقاط تفریحی شهر از دیگر برنامه هایی است که در هفته اصفهان برگزار می شود. 
وی با اشاره به اینکه افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان سوم اردیبهشت ماه با حضور شهروندان برگزار می شود، افزود: در این هفته از ۱۷ هزار نسخه خطی و نقشه جدید اصفهان رونمایی می شود. 
دبیرستاد هفته نکوداشت اصفهان تصریح کرد: همچنین پنجم اردیبهشت ماه کتاب خسروانی ها در مورد الهان موسیقی دوره ساسانی در حمام تاریخی دردشت رونمایی می شود. 
سلطانی زاده به برگزاری دومین جشنواره موسیقی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره ۱۴ الی ۲۳ اردیبهشت ماه در هنرسرای خورشید برگزار می شود. 
وی ادامه داد: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری نیز به مناسبت هفته اصفهان میدان اصلی هر منطقه را به صورت ویژه گل آرایی می نماید.