به گزارش ایمنا، «متیو» گردشگر امریکایی که به ایران سفر کرده است، طی بازدید خود از میدان امام (ره) و نمایشگاه جشنی به رنگ اصفهان، به غرفه خبرگزاری ایمنا آمد و طی گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص سفر خود به ایران گفت: «من برای گشت و گذار و در اوقات فراغت خود به ایران آمده ام چرا که پیش از این به ایران سفر نکرده بودم. به علاوه در امریکا رسانه های گروهی چیزهای زیادی درباره ایران می گویند اما من در مورد آنها مطمئن نبودم. بنابراین تصمیم گرفتم شخصا به ایران بیایم تا بفهمم مردم ایران چه مردمی هستند و تاکنون همه آنها در قبال من بسیار خوب و مهربان بوده اند.» 
وی افزود: «ایران بسیار زیباست. فرهنگ آن بسیار غنی است و هنرهای زیادی در آن وجود دارد. وقتی به کشورم برگردم به خانواده و دوستانم خواهم گفت که مردم ایران چقدر خوب هستند و بسیاری از چیزهایی که رسانه های امریکا در مورد آنها صحبت می کنند اشتباه است. مردم ایران هم شبیه امریکایی ها هستند و خیلی خوبند. بنابراین من بسیار مشتاقم که به خانه برگردم و واقعیت ها را در مورد ایران به خانواده ام بگویم.» 
متیو اصفهان را شهر محبوب خود توصیف کرد و توضیح داد: «غذاهایش خیلی خوب است و از لحاظ فرهنگی، هنری و تاریخی غنی است.» 
وی با بیان اینکه تاکنون به حدود ۳۰ کشور جهان سفر کرده است، اذعان داشت: «ایران بسیار متفاوت از دیگر کشورهای خاورمیانه است. دارای فرهنگ است و مردم آن بسیار منحصر به فرد هستند. مردم ایران اصلا شبیه دیگر مردم خاورمیانه نیستند. من معتقدم همه چیز درباره ی ایران منحصر به خود ایران است و بسیار خوشحالم از اینکه به این کشور سفر کرده ام.» 
گردشگر امریکایی فرهنگ مردم ایران را خاص ترین ویژگی این کشور دانست و گفت: «در کشورهای دیگر خاورمیانه که من سفر کردم همه افراد بسته و خودمحور هستند. اما من ایرانی ها بسیار باز و پذیرنده یافتم. مثلا من را به نوشیدن چای دعوت می کنند و با من بسیار مهربان بوده اند. این اتفاقی است که در کشورهای دیگر نمی افتد.» 
وی تاکید کرد: «هیچ مشکلی در ایران نداشته ام و همه ی تجربه های من از این کشور مثبت است.»