سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه به بهانه سالروز ولادت شیخ‌بهایی هفته نکوداشت اصفهان نامگذاری شد تا دیار نصف جهان به عنوان یکی از ده شهر برتر جهان در عرصه تاریخی و تمدنی و ظرفیت های عظیم گردشگری مجالی برای معرفی و عرضه خود به علاقه مندانش پیدا نماید. 

اما امسال شهرداری اصفهان تلاش کرده با فضاسازی شهر و پیوند طبیعت با بدنه شهر اصفهان بشور و نشاط دو چندانی را به مناسبت این ایام رقم بزند تا خاطرات شیرین همراه با سرسبزی اردیبهشتی را برای شهروندان فراهم کند. 
اما با توجه به این که اصفهانی ها یک سال است انتظار پرآبی زنده رود می کشند و جای این رودخانه هزاران ساله را در سالروز تولد شیخ بهایی برای همگان بسیار خالی است ؛ شهرداری اصفهان با ابتکار خلاقانه به ایجاد تعادل و کیفیت بصری در مناظر شهری کرده و اقدام به گل آرایی و فضا سازی شهر شاد و بانشاط نموده تا جای زاینده رود را در این روزهایی که به نام اصفهان نامگذاری شده را پرنماید.
این در حالی است که شهروندان و مسافران از این ابتکار شهرداری اصفهان که جلوه خاصی به شهر داده ابراز رضایت می کنند و با گشت و گذاری در شهر در خیابان ها و میادین شهر احساس آرامش می کنند به طوری که فضا سازی شهر را در نشاط و شاداب سازی شهر با توجه به خشک بودن زاینده رود موثر می دانند. 
شهروندان در این مدت فرصتی پیدا کردند تا با وجود نبود رودخانه چند هزار ساله خود زیبایی های نصف جهان را بهتر نظاره گره باشند و به این دیار افسانه ای ببالند. 
معرفی زیبا ترین منطقه به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این باره می گوید: این حوزه به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان و شاداب سازی روحیه شهروندان در این ایام که هوای با طراوت و مطلوبی دارداقدامات موثری با توجه به خشکی رودخانه در خصوص فضا سازی شهر انجام داده تا تاثیر مثبت اردیبهشت ماه تحت شعاع قرار نگیرد. 
مهندس محسن رنجبر با بیان این که برنامه ریزی خاصی برای گل آرایی شهر به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان با محوریت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری صورت گرفته می افزاید: سازمان زیباسازی شهرداری نیز برای فضا سازی شهر متناسب با این ایام اقدامات خاصی را انجام داده است. 
وی با اشاره به این که مناطق ۱۵ گانه شهر بر اساس دستورالعمل ها اقدام به فضا سازی شهر با استفاده از سازه های به روز دنیا کرده اند ادامه می دهد: نصب المان های سبز ، سبدها و مشعل های گل در سطح شهر جلوه ای ویژه به شهر به خصوص در پل فردوسی داده تا از فضای سخت حاکم بر رودخانه با توجه به خشکی آن بکاهد هرچند که بی آبی زاینده رود از یاد شهروندان هرگز نمی رود. 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر این که اقدامات صورت گرفته برای ایجاد فضایی مفرح و شاد در شهر است تصریح می کند: همچنین نمای ۳ بعدی از فیلم شیخ بهایی بر روی ساختمان جهان نما در طول هفته اصفهان به نمایش گذاشته شده که مجموع این اقدامات فضای خاطره انگیزی در این روزها ایجاد کرده است. 
وی از برگزاری مسابقه معرفی زیباترین منطقه به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان خبر می دهد و می افزاید: بر اساس نظر سنجی که از شهروندان و متخصصان انجام خواهد شد مناطق در زمینه گل آرایی رتبه بندی می شوند و زیبا ترین منطقه شناسایی و معرفی می شود. 
رنجبر اضافه می کند: شهروندانی که از پل های روخانه تردد می کنند خشکی زاینده رود برایشان خیلی آزاردهنده است که خوشبختانه با این اقدامات شهرداری فضای آرامش بخشی تا حدی برای شهروندان ایجاد شده است. 
نصب سبدهای گل در اماکن پرتردد شهر 
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز با اشاره به این که المان هایی زیبا در اندازه های مختلف همراه با سبد های گل در اماکن پرتردد، ورودی های شهر، خیابان ها و میادین اصلی شهر نصب شده است می گوید: با توجه به ویژگی ها و جاذبه های این کلانشهر تاریخی سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان نامگذاری شده است. 
دکتر سلیمانی پور با بیان این که هر ساله در شهرداری برنامه های متنوعی برای گرامیداشت هفته اصفهان تدارک دیده می شود، می افزاید: امسال سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری نیز به نوبه خود از دو ماه گذشته برنامه هایی را برای اجرا در سطح شهر پیش بینی کرده است. 
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه می کند: بر این اساس المان هایی زیبا در اندازه های مختلف همراه با سبد های گل در اماکن پرتردد، ورودی های شهر، خیابان ها و میادین اصلی شهر نصب شده است. 
سلیمانی پور با بیان اینکه ۴۲۰ المان در سطح شهر نصب شده است، خاطرنشان کرد: این المان ها با خلاقیت ویژه ای طراحی شده از این رو در هفته اصفهان چشم اندازی زیبا در این شهر ایجاد کرده است. 
وی ضمن تشکر ازهمکاری شهرداران مناطق، سازمان زیباسازی، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری برای اجرای این طرح می افزاید:این المان ها به گونه ای در سطح شهر نصب شده که تمام مناطق ۱۵ گانه را پوشش دهد. 
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه می دهد: المان های سبز در میادین آزادی، جمهوری، انقلاب، امام حسین(ع)، بزرگمهر، قدس، ۲۵ آبان، بهارستان، مقابل ارگ جهان نما نصب شده اند. 
وی اضافه می کند: میدان دانشگاه، خیابان صمدیه، پل شهرستان، میدان غدیر، حاشیه رودخانه ، چهارراه فلسطین، خیابان های حکیم نظامی، توحید، سعادت آباد، آتشگاه، صارمیه، ورودی مصلی، پل سرهنگ، ورودی خیابان امام رضا(ع)، خیابان شریف، ورودی ملک شهر، خیابان کشاورزی، میدان لاله، تقاطع عاشق اصفهانی، میدان جوان، خوراسگان، خیابان جی و زیرگذر ارغوانیه از جمله خیابان هایی است که در هفته اصفهان به صورت ویژه گل کاری در آنها انجام شده است. 
این روزها به غیر از هیاهو و شلوغی شهر به دلیل برگزاری جشنواره  جشنی به رنگ اصفهان در میدان امام (ره) و برپایی ۴۰ برنامه شاد و بانشاط برای مردم گل ارایی و آماده سازی فضای شهر نیز نصف جهان را زیباتر کرده و انگار اردیبهشت امسال را در اصفهان به یادماندنی تر از هرسال نموده؛ اگرچه جای زاینده رود خالی است؛ اما خودنمایی گل های رز، لاله ها، بنفشه ها و شب بوها درد نبود زاینده رود را در وجود اصفهانی ها آلام و تسکین داده است.