نشریه Architect در ششمین دوره برگزاری جایزه معمار خاورمیانه، اقدام به انتخاب و معرفی پنجاه چهره تاثیرگذار در معماری خاورمیانه نموده است.

این افراد کسانی هستند که معماری خاورمیانه را شکل داده اند و از میان دفاتر معماری و پروژه های بسیار بزرگ تا پروژه های کوچک مقیاس در حوزه بومی خود که بیشترین تاثیر را داشتند، انتخاب شده اند.

علاوه بر این معماران مشهور (ستاره معمارها) و نیز آنهایی که تأثیرشان در ابعادی کلی تر حس می شود نیز در این لیست قرار میگیرند.


"کورش حاجی زاده" معمار خاورمیانه 2013، برای طراحی پروژه هایش در ارتقای معماری در حوزه ملی کشور خود، در رتبه بیست و دوم در این دسته بندی معرفی شده است.


رتبه اول "آدرین اسمیت" (Adrian Smith) موسس دفتر آمریکایی AS+GGS ، رتبه دوم " زاها حدید" ( Zaha Hadid) و رتبه سوم "برایان جانسون" (Brian Johnson) مدیر دفتر معماری GAJ برای آثار معماری که در سراسر این منطقه ساخته اند و جوایزی که برای پروژه های خود دریافت کرده اند، معرفی شدند.


نـورمن فاستــر ، فــرانک گهــری، ژان نــول و همچنین رم کولهاس برای آثار مهم و تاثیرگذارشان در منطقه خاورمیـانه در این دسته بندی به ترتیب در رتبه های ششم، سیزدهم و بیست و سوم و چهل و ششم معرفی شده اند.



memarinews