به گزارش خبرگزاری تسنیم، در همایش بزرگ سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد کشور، عبادالله عبداللهی با اشاره به ساخت قطعه قم تا گرمسار بزرگراه حرم تا حرم گفت: با بهره برداری از این قطعه ، جدا از کاهش زمان و تلفات جاده ای، در سال 200 میلیارد تومان صرفه جویی سوخت خواهیم داشت.

آزادراه تهران شمال

وی افزود: در مورد آزاد راه تهران - شمال هم ما با همه توان آمادگی داشتیم تا طرح را عملیاتی کنیم از این رو ساختار مناسبی به همراه زمان بندی لازم پیش بینی شد به گونه ای که 4 سال زمان برای آن در نظر گرفتیم.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در تونل هم مشکلی برای اجرا نداشتیم، تحلیل قیمت، تقسیم بندی کار و اصلاح کریدور انجام و کارهای زمین شناسی آغاز ولی طرح متوقف شد.

وی گفت: ما همچنان آمادگی کامل داریم در صورتی که تدبیر دولت باشد، با تامین اعتبار با تمام قدرت کار را انجام دهیم.

عبداللهی همچنین درسخنانی به کارهای انجام شده و در دست اجرای قرارگاه خاتم الانبیا (ص)‌ اشاره کرد و افزود: بیش از 130 هزار نیروی انسانی و 500 پیمانکار در مجموعه قرارگاه مشغول به کار هستند که 30 درصد از آنها مدرک مهندسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دارند که نشان می دهد، قرارگاه خاتم محل تربیت و آموزش نیروهای متخصص و به کار گیری آنهاست.

وی تعداد طرح های در دست انجام را حدود 225 طرح بزرگ اعلام و تصریح کرد: 4 پالایشگاه نفت و گاز، 5 مجتمع پتروشیمی، یک کارخانه گاز مایع ، 2200 کیلومتر خطوط نفت و گاز و 3700 کیلومتر آزاده راه اصلی و فرعی به همراه 27 سد و نیروگاه از جمله طرح های در دست اجرای قرارگاه هستند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) افزود: احداث 3 کارخانه فولاد با 2 و نیم میلیون تن ظرفیت در سال از طرح های دیگر قرارگاه است البته شاخص این طرح ها در بحث پالایشگاه بود که با مهندسی 100 درصد ایرانی تجهیز و تامین کالا، ساخت و راه اندازی داخلی است.

وی گفت: در مدیریت جهادی اگر ما توکل به خداوند و توسل به ائمه و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم، حتما موفق می شویم.

انتهای پیام/