با توجه به سطح کیفیت بالا کنگره و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه اجرایی کنگره و آکادمی های بین المللیOxford Cert Universal  انگلستان ، ICS کانادا ، NOBEL آلمان ، ITCC انگلستان و BQC یونان پنج نهاد بین المللی فوق الذکرعلاوه بر همکاری ، تضمین خدمات و حمایت از دومین کنگره بین المللی سازه ، معماری و توسعه شهری به کلیه شرکت کنندگان در کنگره ( حضوری یا غیر حضوری) گواهینامه های بین المللی آموزشی ، حضور و شرکت (در صورت تمایل شرکت کننده) ارائه خواهند نمود. این گواهینامه ها بین المللی بوده و قابل جستجو و استعلام از وب سایت این نهادها و به صورت مکتوب از طریق ایمیل می باشند...
Oxford Cert Universal  نهاد پیشرویی است که در زمینه بازرسی ، ممیزی و آموزش مستقل فعالیت میکند. مؤسسـه صدور گواهینامه بین المللی Oxford Cert Universal یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین مراجع صدور گواهینامه های آموزشی در سراسر دنیا می باشد.
آکادمی آکسفورد تحت اعتبار سازمان
ASCB اروپا فعالیت نموده و تاکنون موفق به صدور گواهینامه های بین المللی معتبر متعددی شده است.

مؤسسـه صادر کننده گواهینامه ITCC INTERNATIONAL Ltd واقع در کشور انگلستان با مدیریت جناب آقای David Marsden، با تایید مرجع جهانی اعتباردهی (ASCB)E اروپا فعالیت می نماید. عمده فعالیت این مؤسسـه در آمریکای شمالی، جنوبی و اروپا می باشد و تاکنون موفق به صدور گواهینامه های مختلفی در زمینه های مختلف فنی مهندسی ، تولید ، طراحی و صنعت گردیده است.
(
ASCB)E مورد تایید کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد و این مورد مهمترین برتری (ACSB)E در مقابل مراجع اعتبار دهی دیگر می باشد، همچنین سهولت در برقراری ارتباط و سیستم پاسخگویی سریع و امکان ردیابی ثبت تمامی گواهینامه های صادره از مزایای قابل توجه آن به شمار می آید.

آکادمی BOC یونان  یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز بین‌المللی صدور گواهینامه ،  ثبت سیستم، آموزش و بازرسی می‌باشد که با سابقه فعالیت طولانی در اروپا،شهرت فراوانی دارد. این آکادمی مفتخر است مرجع صدور گواهینامه های کیفیت (CE Notify) مورد تایید اتحادیه اروپا در ایران می باشد . این موسسه توسط ارگان تایید صلاحیت موسسه استاندارد یونان و موسسه IAF  ، در تطابق با مقررات اعتبار اتحادیه اروپا تایید صلاحیت گردیده است. ارائه خدمات آموزشی موسسه BQC به دو نوع Open و In house برگزار می‌گردد. موسسه BQC برگزاری دورههای آموزشی رسمی و بینالمللی را با بهره‌گیری از اساتید و سرممیزین مجرب جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی و محتوای دوره‌ها دنبال می‌نماید.

آکادمی ICS  کانادا و NOBEL آلمان نیز از بزرگترین و معتبرترین مراکز بین‌المللی صدور گواهینامه ،  ثبت سیستم، آموزش و بازرسی می‌باشند بیش از ۲۲۰۰ شرکت دولتی وخصوصی درایران موفق به اخذ گواهینامه های فنی وسیستمی از شرکتACS-ICS  گردیده اند.