استیضاح وزیر راه "فعلا" منتفی است
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد که استیضاح وزیر راه و شهرسازی فعلا منتفی است وی اضافه کرد: نمایندگان اصراری به استیضاح وزرا ندارند اما اگر قول‌های وزیر راه برای حل مشکلات راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان تا دو ماه آینده عملی نشود پرونده استیضاح دوباره باز خواهد شد.

به نقل از خانه ملت عزیزی گفت: در جلسه بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ بهمن) کمیسیون اجتماعی مجلس٬ که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد در مورد آخرین وضعیت راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان بحث و گفت‌وگو شد. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه بررسی مشکلات راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان علت اصلی دعوت وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون اجتماعی مجلس بود٬ افزود: راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان جزو تعهدات دولت قبل است و طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد٬ یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۷۲۰هزار یورو برای ساخت ۵۷۰ کیلومتر راه آهن به دولت گذشته اختصاص داده شده است. 

وی تصریح کرد: راه آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان طبق قراردادی بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت مسکن و عمران قدس رضوی بسته شده که در آن ابهاماتی گسترده مشاهده شده است٬ از این رو دولت جدید به این نتیجه رسید که عملیات اجرایی در این پروژه را از ابتدا آغاز کند. 

بنابر گفته عزیزی وزیر راه و شهرسازی قول داده است تا یک ماه آینده قرارداد ساخت و تکمیل خط آهن مشهد٬ شیروان٬ بجنورد و گرگان به بانک مرکزی ارائه شود و این بانک نیز با گشایش ال سی این پروژه٬ ساخت و توسعه آن را آغاز کند.


قالیباف بالاخره به دولت رفت

هیئت وزیران با تشکیل کمیسیونی خاص متشکل از تعدادی از وزیران، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران، به منظور بررسی دقیق معضلات تهران و دیگر کلان شهرها و ارایه راهکارهای مناسب موافقت کرد
قالیباف بالاخره به دولت رفت
هیئت دولت صبح روز چهارشنبه به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهمترین مسائل و مباحث روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز هیئت دولت، مسائل مدیریت کلان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. 

ابتدا گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره ضرورت توجه خاص به مسائل پایتخت و کلان شهرهای کشور ارایه شد و در ادامه نیز شهردار، رئیس شورای شهر و استاندار تهران به ارایه نظرات خود پرداختند و مشکلات تهران در مقیاس ملی و محلی به بحث گذاشته شد. 

رئیس جمهور با تشکر از تلاش های انجام شده، مدیریت کلان شهر تهران را امر خطیری دانست که نیازمند مشارکت همگانی و هماهنگی و انسجام برنامه‌ها است. 

روحانی دسترسی به محیط زیست سالم و تامین امنیت را از جمله حقوق شهروندی عنوان کرد و با غیرقابل قبول دانستن میزان آلودگی هوا در شهر تهران و دیگر کلان شهرها، بر مدیریت بهینه انرژی و بهبود کیفیت سوخت، گسترش حمل و نقل عمومی و نوسازی وسایل آن، بهره گیری از خودروهای کم مصرف و موتور برقی و تامین گسترده تر خدمات الکترونیکی به عنوان گام‌هایی در ساماندهی به مسائل این شهرها تاکید کرد. 

رئیس جمهور افزایش بی رویه جمعیت در تهران را که با برخی بی انضباطی ها در مقررات تشدید شده، نشانه‌ای از عدم تحقق شعار تمرکززدایی دانسته و تاکید کرد: باید با ایجاد رونق اقتصادی و تشویق تولید و سرمایه گذاری و اشتغال زایی و افزایش جاذبه‌ها در استان های دیگر، در جهت کنترل مهاجرت به تهران و افزایش جمعیت در این استان اقدام کرد. 

روحانی، شورای نظارت بر گسترش شهر تهران را به نظارت بیشتر از گذشته و هماهنگی با همه دستگاه ها، شورای شهر و شهرداری تهران در مراقبت از گسترش شهر تهران و ایفای وظایف قانونی توصیه و اظهار داشت: مصوبات شورای عالی شهرسازی باید با توجه به اهداف و برنامه های دولت مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد. 

رئیس جمهور، تهران را نماد چشمگیر کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه ها، این استان، نمادی از نظم و انضباط، هماهنگی و انسجام و جلوه‌ای از فرهنگی غنی ایرانی اسلامی باشد. 

روحانی همچنین موضوع انتقال پایتخت را نیازمند بررسی های دقیق و کارشناسانه دانست و وزارت راه و شهرسازی را مامور انجام این بررسی ها و ارایه گزارش کرد. 

هیئت وزیران با تشکیل کمیسیونی خاص متشکل از تعدادی از وزیران، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران، به منظور بررسی دقیق معضلات تهران و دیگر کلان شهرها و ارایه راهکارهای مناسب موافقت کرد. 

همچنین با تصویب هیئت وزیران، مبلغ ۹۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای به استان های گیلان، مازندران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت ناشی از برف اخیر و اعطای تسهیلات بانکی اختصاص یافت.